ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
אובדן שליטה

צעד חריג: צה"ל הקפיץ גדודים של הנח"ל כדי לאבטח את בית ליד

באופן חריג, הצבא הקפיץ שני גדודים של הנח"ל מנוהל קרב, לטובת הדיפת המפגינים שפרצו לבסיס בבית ליד. הרמטכ"ל ודובר צה"ל הגיעו למקום

צעד חריג: צה"ל הקפיץ גדודים של הנח"ל כדי לאבטח את בית ליד
המהומות בבית ליד צילום: איציק שאג

צה"ל הקפיץ הערב (שני) גדודים של הנח"ל במטרה להדוף את המפגינים שפרצו למתחם בתי הדין הצבאיים בבית ליד. זאת, למרות שמוקדם יותר נטען בהודעת המשטרה כי כוחות המשטרה פיזרו את המפגינים בתוך דקות ספורות. 

ההקפצה של שני הגדודים היא צעד חריג. מדובר בחיילים שנמצאים בנוהל קרב למבצעים ברצועת עזה. בתוך כך, גם הרמטכ"ל הרצי הלוי ודובר צה"ל דניאל הגרי הגיעו למקום. 

המהומות היום החלו בבסיס שדה תימן, אחרי שחיילי מצ"ח עיכבו לחקירה תשעה לוחמי מילואים בחשד להתעללות במחבל שהוחזק במתקן. זמן קצר לאחר מכן קראו חברי כנסת מעוצמה יהודית להגיע להפגין במקום ולבסיס פרצו מאות מפגינים. בהמשך, הגיעו מאות מפגינים גם לבסיס בית ליד, לשם נלקחו החיילים לחקירה. הם פרצו מחסום אחד, וצבאו על שער הבסיס במשך שעות ארוכות - עד שחלקם פרצו לבתי הדין הצבאיים.

עימותים אלימים בבית ליד צילום: איציק שאג

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התיייחס הערב (שני) למחאות וכתב: "המחאה האזרחית על העוול הנורא כלפי המילואימניקים בשדה תימן מוצדקת ואני תומך בה בכל לבי". עם זאת, הדגיש השר: "אני קורא לכולם לשמור על החוק ועל שלמות הצבא והעם. לא לפרוץ לבסיסים ולא להתעמת עם האחים שלנו החיילים והשוטרים, ולשמור על גבולות המחאה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף: "אנחנו לא על סף התהום, אנחנו בתהום. כל הקווים האדומים נחצו היום. ח״כים ושרים שמשתתפים בפלישה של מליציות אלימות לתוך בסיסים צבאיים הם הודעה למדינת ישראל: הם גמרו עם הדמוקרטיה, הם גמרו עם שלטון החוק. קבוצה פשיסטית מסוכנת מאיימת על קיומה של מדינת ישראל".

שר הביטחון יואב גלנט התייחס למהומות: "פריצה של אזרחים לבסיסי צה״ל היא אירוע חמור שפוגע קשות בדמוקרטיה הישראלית ומשחק לידי אויבנו בעת מלחמה. ‏שוחחתי כעת עם הרמטכ״ל וציינתי כי לצה״ל יש גיבוי מלא ממני כשר הביטחון לנקוט באמצעים ולפעול מיידית למניעת כניסת אזרחים לא מורשים לבסיסי צה״ל. 

גלנט הוסיף: "‏אני קורא למשטרת ישראל לפעול מיד נגד מפרי החוק ולכל נבחרי הציבור להימנע מאמירות לא אחראיות הגוררות את צה״ל למגרש הפוליטי".

שדה תימן בית ליד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}