ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"לשמור על החוק"

סערה במערכת הפוליטית אחרי הפריצה לבתי הדין הצבאיים

במערכת הפוליטית הגיבו לפריצה של מפגינים לבתי הדין הצבאיים וקראו לחדול מכך | סמוטריץ': "קורא לכולם לשמור על החוק" | לפיד: "אנחנו בתהום"

סערה במערכת הפוליטית אחרי הפריצה לבתי הדין הצבאיים
נפתלי בנט צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התיייחס הערב (שני) למחאות בסביב שדה תימן בעקבות חקירתם של לוחמי מילואים ולפריצה לבסיס למחנה המשטרה הצבאית ובתי הדין הצבאיים בבית ליד וקרא לחדול מכך.

סמוטריץ' כתב: "המחאה האזרחית על העוול הנורא כלפי המילואימניקים בשדה תימן מוצדקת ואני תומך בה בכל לבי".

לדבריו, "‏בניגוד לשמאל הצבוע שהפך את הפרת החוק, הסרבנות והבערת המדינה לשיטה במשך שנה וחצי בחסות היועמשית, לנו יש אחריות למדינה. 

‏ולכן: אני קורא לכולם לשמור על החוק ועל שלמות הצבא והעם. לא לפרוץ לבסיסים ולא להתעמת עם האחים שלנו החיילים והשוטרים, ולשמור על גבולות המחאה".

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס למהומות בבית ליד ואמר כי "זו מדינת חוק. אני דורש מכלל חברי הכנסת ובמיוחד מהנושאים באחריות - לממש אותה ולהביא להרגעת הרוחות באופן מיידי. על המשטרה להתערב ולפעול מיידית להשבת החוק והסדר". הוא הוסיף: "אני קורא למפגינים - צאו מן המחנה ותנו לצה"ל לעבוד ולנצח. אנחנו באחד השבועות הקשים והמאתגרים ביותר מבחינה ביטחונית, אסור להכביד עוד על לוחמינו ומפקדינו".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף: "אנחנו לא על סף התהום, אנחנו בתהום. כל הקווים האדומים נחצו היום. ח״כים ושרים שמשתתפים בפלישה של מליציות אלימות לתוך בסיסים צבאיים הם הודעה למדינת ישראל: הם גמרו עם הדמוקרטיה, הם גמרו עם שלטון החוק. קבוצה פשיסטית מסוכנת מאיימת על קיומה של מדינת ישראל. 

הם הדבר הטוב ביותר שקרה לסינוואר ונסראללה. אם לא נתייצב מולם, המדינה תתפרק. אם נתניהו לא יפטר את השרים שהשתתפו היום בפשיטות האלימות האלה, הוא אינו ראוי לייצג את מדינת ישראל".

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט קרא: "חידלו מיד את הטירוף. יומיים אחרי שחיזבאללה רצחו 12 מילדינו, ואויבינו תוקפים אותנו מכל עבר, קומץ פורעים פורץ לתוך בסיסי צה״ל ומפרק לנו את המדינה, את שלטון החוק ואת צה״ל. 

מי שרוצה לפרק את המדינה היהודית היחידה בעולם שימשיך להעלים עין מהכאוס או לעודד את זה. זה לא קשור לנוחבות. הם מפלצות שראויים לעונש ולסבל הגדול ביותר שהחוק הישראלי מאפשר. אם זה לא מספיק, יתכבדו נבחרי הציבור ויתקנו את החוק. 

זה קשור אלינו, האם רוצים כאן מדינה או מיליציות שעושות ככל העולה על רוחן. לוחמי צה״ל ראויים לכל גיבוי על פעילותם. הם עוברים כבר עשרה חודשים שוחקים וקשים. את מה שצריך לבדוק, יבדקו. להפעיל את השכל הישר. 

כפי שיצאתי בקול ברור וצלול נגד סרבנות והפסקת התנדבות לצה״ל, כך אני אומר עכשיו: חדלו! המשך המהומות היא המתנה הגדולה ביותר שאפשר להעניק לסינוואר, נסראללה וחמינאי.  אני קורא לכולם לחדול מיד מהמהומות, לעזוב מיד את שטח הבסיס ולציית לחוק.

ומעל לכל - אני קורא לחברי ממשלת ישראל: גלו כבר מנהיגות. אל תקרצו בחצי עין לפורעים ואל תאפשרו אנרכיה. תרגיעו את הרוחות. תפסיקו לשפוך דלק למדורה. תמנעו את פירוק מדינת ישראל", כך בנט.

נפתלי בנט יאיר לפיד בצלאל סמוטריץ שדה תימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}