י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
חוששת ממלחמה

דיווח: איראן פועלת לפגוע בסיכויו של דונלד טראמפ

המודיעין האמריקני מעריך שאיראן מעוניינת לפגוע בסיכוייו של טראמפ להיבחר מחדש, ככל הנראה מחשש של טהראן שחזרתו לבית הלבן תצית מחדש עימות עם ארה"ב

דיווח: איראן פועלת לפגוע בסיכויו של דונלד טראמפ
איראן, אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

המודיעין האמריקני מעריך כי איראן פועלת לפגוע בסיכויו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב. גורם בלשכת ראש המודיעין האמריקני אמר כי בשבועות האחרונים זוהתה האצה בניסיונות של איראן לבצע ברשתות החברתיות מבצעי השפעה על הבוחר האמריקני.

על פי הדיווח ב'וול סטריט ג'ורנל', המודיעין האמריקני מעריך שאיראן מעוניינת לפגוע בסיכוייו של טראמפ להיבחר מחדש, ככל הנראה מחשש של טהראן שחזרתו לבית הלבן תצית מחדש עימות עם ארה"ב. הערכת המודיעין האמריקני: איראן מעוניינת להימנע מהסלמת המתיחות עם ארה"ב ולכן חוששת מחזרתו של טראמפ.

הגורמים הרשמיים לא טענו ישירות כי טהראן מנסה לערער את המצב, אך אמרו כי פעולותיה הנוכחיות תואמות את יעדיה לפני הבחירות ב-2020, כאשר גם אז היא ביקשה לפגוע במועמדותו של טראמפ. "לא ראינו שינוי בהעדפות איראן" מאז 2020, אמר גורם במודיעין.

איראן עדיין מתמקדת בלערער את המוסדות הפוליטיים בארה"ב ובהגברת המחלוקת החברתית, כך אמרו גורמים רשמיים לעיתון, במיוחד על רקע מלחמת ישראל-חמאס בעזה.

"טהראן מפיצה תעמולה כדי להפיץ דיסאינפורמציה, אבל היא גם עוסקת בקמפיינים מקוונים סמויים המשקפים העדפה למי שינצח בבחירות" אמר בכיר במודיעין האמריקאי.

עוד דווח, כי גורמי מודיעין אמריקאים קיימו שני תדרוכים עם עיתונאים החודש על ניסיונות זרים להשפיע על הבחירות בנובמבר. הם חזרו והדגישו ביום שני כי רוסיה נותרה האיום הבולט על הבחירות והיתה מתוחכמת ביותר בפעולות ההשפעה שלה שדווקא מעדיפים את טראמפ כי הוא נגד המשך הלחימה עם אוקראינה.

 

איראן בחירות בארה"ב קמלה האריס דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}