ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הסלמה חמורה

המחאה נגד מעצר הלוחמים: מפגינים פרצו לבסיס בתי הדין הצבאיים

עשרות מפגינים פרצו לבסיס המשטרה הצבאית בבית ליד, במסגרת המחאה נגד מעצרם של לוחמים בחשד ל"התעללות" במחבלי נוח'בה בשדה תימן. מהומות במקום | גלנט: "פריצה של אזרחים לבסיסי צה״ל היא אירוע חמור שפוגע קשות בדמוקרטיה"

המחאה נגד מעצר הלוחמים: מפגינים פרצו לבסיס בתי הדין הצבאיים
המהומות בבית ליד צילום: איציק שאג

המהומות ברקע מעצר הלוחמים בחשד שהתעללו במחבלים נוח'בה: מפגיני ימין פרצו לפני זמן קצר, כשחלקם רעולי פנים, למחנה המשטרה הצבאית ובתי הדין הצבאיים בבית ליד. קודם לכן ניסתה המשטרה לבלום את המפגינים, אך איבדה שליטה על האירוע. 

עימותים אלימים בבית ליד צילום: איציק שאג

המפגינים הגיעו לבסיס בבית ליד, לאחר שהלוחמים שנעצרו הועברו לשם לחקירה. חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד קראה להמונים לבוא להפגין במקום והגיעה למחות בעצמה וגם ח"כ יצחק קרויזר השתתף בהפגנה. "לוחמנו נילקחו משדה תימן למחנה 21 בית ליד לחקירות. הם זקוקים לנו שם. הפגנת כח חשובה מאד מול עיוותי חשיבה של מצ״ח והפצר״ית. בואו בהמוניכם", כתבה גוטליב בטוויטר.

המוחים קראו "הרצי הביתה" ו"הפצ"רית לכלא". לצד זה, מוחים צועקים נגד השר לביטחון לאומי "בן גביר הביתה". 

ההפגנה בבית ליד צילום: איציק שאג

לאחר שעות רבות, הצליחו המפגינים בבית ליד לפרוץ את השער ולהיכנס לבית הדין. הם הגיעו לרחבת הכניסה והסתובבו בבניין עצמו, שם החלו עימותים רבים בניסיון להרחיקם. לאחר שהסוהרים וקבוצת שוטרים הצליחו לנעול את השער, חלק מהמפגינים ננעלו בפנים. שוטרי היס"מ הגיעו למקום.

מהמשטרה נמסר כי בסיוע חיילים המשרתים במקום, השוטרים פיזרו אותם תוך דקות ספורות אל מעבר לשטח. "אנו פועלים בנחישות לצד הידברות מול החיילים להרגעת הרוחות, אולם לא נאפשר תקיפה וסיכון כוחות הבטחון וכל פרסום אחר הנו שגוי ומטעה את הציבור", נמסר. 

גלנט מגנה: "אירוע חמור שפוגע קשות ומשחק לידי אויבנו בעת מלחמה"

שר הביטחון יואב גלנט הגיב למהומות ואמר: "פריצה של אזרחים לבסיסי צה״ל היא אירוע חמור שפוגע קשות בדמוקרטיה הישראלית ומשחק לידי אויבנו בעת מלחמה.

‏שוחחתי כעת עם הרמטכ״ל וציינתי כי לצה"ל יש גיבוי מלא ממני כשר הביטחון לנקוט באמצעים ולפעול מיידית למניעת כניסת אזרחים לא מורשים לבסיסי צה"ל. 

‏אני קורא למשטרת ישראל לפעול מיד נגד מפרי החוק ולכל נבחרי הציבור להימנע מאמירות לא אחראיות הגוררות את צה״ל למגרש הפוליטי".

כזכור, המהומות החלו היום לאחר שנודע על פשיטת המשטרה הצבאית על מחנה שדה תימן ומעצרם של 9 חיילים החשודים בהתעללות במחבל נוחבה. בתגובה, מאות מפגינים פרצו לבסיס והביעו תמיכה בחיילים החשודים.

המפגינים, שהגיעו מכל קצוות הארץ, חסמו את היציאה מהמחנה, ואף פרצו את שער הבסיס שבו מוחזקים המחבלים שנעצרו בעזה. לאחר מכן, הם החלו לצעוד בו, תוך שחיילים מנסים להדוף אותם. 

ההודעה על שרים וחברי כנסת שהודיעו שהם בדרכם לשדה תימן, "על מנת לעצור את מעצרם של חיילנו שפועלים בחירוף נפש", הוציאה מאות מפגינים מהבית שעשו את דרכם למחנה כדי לזעוק על מעצר החיילים.

בית ליד בסיס צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}