י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
תיעודים בוערים

שריפות ברכס הרי נפתלי כתוצאה מנפילות בשטח

בשעות אחה"צ פרצו שריפות במספר מוקדים באזור שמורת רכס הרי נפתלי, צוותי רשות הטבע והגנים יחד עם כב"ה ובליווי מטוסי כיבוי מנסים להשתלט על האש | כביש 90 נפתח לתנועה

שריפות ברכס הרי נפתלי כתוצאה מנפילות בשטח
שריפות ברכס הרי נפתלי צילום: מחמוד נאסר, רט"ג

בשעות האחרונות, צוותי רשות הטבע והגנים יחד עם כב"ה ובליווי מטוסי כיבוי מתמודדים עם מוקדי שריפות רבים שפרצו באזור שמורת רכס הרי נפתלי.

מאמצי הכיבוי צילום: מחמוד נאסר, רט"ג

על פי שעה, נראה כי השריפות החלו כתוצאה מנפילות בשטח. משטרת ישראל וכוחות כב"ה פעלו בשעות האחרונות באצבע הגליל בעקבות שריפה שפרצה במקום. בתום מאמצי הכיבוי של כב"ה השריפה איננה מהווה עוד הפרעה לתנועה וציר 90 נפתח לתנועת כלי רכב, כוחות הכיבוי ממשיכים את פעולות הכיבוי בשטח.

15 צוותי רשות הטבע והגנים לוקחים חלק במאמצי הכיבוי, המתקיים בתוואי שטח מורכב.

מאמצי הכיבוי צילום: מחמוד נאסר, רט"ג

מחמוד נאסר, פקח עובדים זרים במחוז צפון ברשות הטבע והגנים: "צוותי הרשות וכב"ה נלחמים בשטח קשה, במדרון תלול בעלייה. בנוסף לשטח הקשה, יש רוח צפונית חזקה שמקשה מאוד על מאמצי הכיבוי.

נכון לעכשיו יש לפחות חמישה מוקדי שריפה שונים, אנו מנהלים את כיבוי השריפה דרך החפ"ק המשותף לרשות הטבע והגנים, לצה"ל ולכב"ה. חשוב לזכור שמאמצי הכיבוי נעשים תחת איום המלחמה התמידי, אך אנחנו נחושים. נמשיך להיאבק בכל שריפה איפה שתצוץ, נמשיך להגן על הטבע ונפעל תחת הנחיות פיקוד העורף בזהירות הנדרשת."

רשות הטבע והגנים מדווחת כי מתחילת שנת 2024, נשרפו עד כה ברחבי הארץ כ-250,00 אלף דונם של שמורות טבע, גנים לאומיים, יערות ושטחים פתוחים, כשבאזור הצפון נשרפו כ-148,00 אלף דונם (כ-58% מהשטח שנפגע).

מאמצי הכיבוי צילום: מחמוד נאסר, רט"ג
שריפות רשות הטבע והגנים כבאות והצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}