ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
תיקון עוול

לא תיקפתם את הרב קו, זה הקנס שתשלמו

עד כה, כאשר פקח מצא כי הנוסע לא תיקף כרטיס, הוטל על הנוסע קנס מלא, גם אם היה ברשותו מנוי תקופתי או שהיה זכאי לנסיעה חינם, בדיוק כמו נוסע שלא רכש כרטיס כלל

לא תיקפתם את הרב קו, זה הקנס שתשלמו
נסיעה באוטובוס. אילוסטרציה צילום: Abir Sultan/FLASH90

עכשיו זה רשמי: החל מ-25 באוגוסט הקנס (תעריף מוגדל) לבעלי מנוי תקופתי שלא תיקפו בתחבורה הציבורית יופחת לסכום של 50 שקלים בלבד, לעומת הקנס המלא שגובהו 180 שקלים.

הפחתת הקנס (תעריף מוגדל) תחול על נוסעים בעלי מנוי נסיעה תקופתי המשולם מראש, כגון "חופשי שנתי", "חופשי חודשי" או "חופשי יומי". כמו כן, נוסעים מגיל 75 ומעלה ונוסעים הזכאים לנסיעה חינם, אשר לא תיקפו את הכרטיס בתום לב, ישלמו את הקנס המופחת.

יצוין, כי על פי הוראות משרד התחבורה, חובה לתקף את הכרטיס בכל נסיעה, גם לבעלי מנוי תקופתי ולזכאים לנסיעה חינם. זאת, על מנת לאפשר בקרה ושליטה על מספר הנוסעים, ומכיוון שעל פי נתון זה מתבצעת ההתחשבנות בין משרד התחבורה למפעילי התחבורה הציבורית.

הפחתת הקנס היא פרי מהלך משותף של שרת התחבורה מירי רגב וסגן השרה אורי מקלב והרשות הארצית לתחבורה ציבורית. 

עד כה, כאשר פקח מצא כי הנוסע לא תיקף כרטיס, הוטל על הנוסע קנס מלא, גם אם היה ברשותו מנוי תקופתי או שהיה זכאי לנסיעה חינם, בדיוק כמו נוסע שלא רכש כרטיס כלל.

בהנחיית השרה רגב ובהובלת סגן השרה אורי מקלב, נערכה בחינה מעמיקה של הנושא במטרה למצוא את נקודת האיזון, אשר תעודד את הנוסעים לתקף כרטיס בכל נסיעה, אך מצד שני תקטין את הפגיעה בנוסעים שברשותם מנוי תקופתי או אשר זכאים לנסיעה חינם. כאמור, נקבע כי הקנס המופחת לנוסעים אלה יעמוד מעתה על 50 שקלים בלבד.

קנס תיקוף נסיעה רב קו תחבורה ציבורית אורי מקלב משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}