ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
זועם ומתוסכל

עיתונאי 'חדשות 12' הותקף: "לי הם קוראים חמאס? נוח'בה? לחמתי בעזה"

שוב זה קורה. עיתונאים הותקפו פיזית ומילולית כאשר אלה הגיעו לסקר את המהומות סביב הבסיס הצבאי שדה תימן

עיתונאי 'חדשות 12' הותקף: "לי הם קוראים חמאס? נוח'בה? לחמתי בעזה"
אורי איזק צילום: מתוך פייסבוק

כתב ומגיש 'חדשות 12' אורי איזק וצוות הצילום שהתלווה אליו הותקפו היום (שני) מחוץ למתקן הכליאה שדה תימן שבו מוחזקים מחבלי הנוח'בה. כאשר הגיעו לסקר את מחאת האזרחים נגד מעצר חיילי מילואים החשודים בהתעללות במחבלים.

איזק עלה לשידור אצל המגיש גיא פלג וסיפר לו את השתלשלות האירועים: "התחלנו לשדר ובהתחלה עמדנו במוקד ההתרחשות. עמדנו בסמוך לש.ג. איפה שהתאספו המפגינים, והתחילו לצעוק עלינו שאנחנו חמאס. ירקו עלינו, שפכו עלינו מים, העיפו לנו את המצלמות".

אורי איזק מספר על תקיפתו בשדה תימן צילום: מתוך שידורי חדשות 12

אורי איזק שדרך אגב נשוי לנוי בר, הדוברת של שר התפוצות עמיחי שיקלי, הוסיף ואמר: "אנחנו באים להראות את המציאות כפי שהיא ולא לעשות מניפולציות על אף אחד. אני בעצמי לוחם מילואים, במשך חמישה חודשים הייתי בתוך עזה וסיכנתי את החיים שלי. אף אחד לא יגיד לי אם אני חמאס או לא חמאס, אם אני ציוני או לא ציוני".

"זו בושה וחרפה שאנשים מרשים לעצמם לנהוג באלימות כזו. זה לא מתקבל על הדעת. אני חושב שזה לא מעניין את המשטרה, שהיא זו שצריכה לעצור את האירועים האלה".

גם כתבת 'ידיעות אחרונות' בדרום, אילנה קוריאל, סיפרה כי הותקפה פיזית ומילולית כאשר הגיעה לסקר את המהומות במקום: "ב-7 באוקטובר לא יצא לי לבכות. הייתי באופקים. וראיתי גופות על גופות ואת השוטרים האמיצים. והגעתי עד לכניסה לכפר עזה וראיתי מה המחבלים עשו, ואת העוטף בוער, אבל היו הלוחמים האמיצים שעזרו לי וחילצו את הילדים של רועי וסמדר שנרצחו ונתנו לי אותם בידיים. והיום מתייחסים אליי כבוגדת פשוט כי אני עושה את העבודה שלי. ירקו עליי. חשו צורך להשפיל אותי".

לדבריה, "מה שהכי גרוע זו השנאה הזו. אבל בחיים לא תהיה לי אותה. זה ממש לא יצליח להם. אני בעיקר מרחמת עליהם, שהנפש שלהם התקלקלה ככה. בדרך להגיש תלונה במשטרה (תודה שחילצו אותי. אם הייתי מרגישה שהייתי יכולה להמשיך בעבודה שלי הייתי נשארת)".

קוריאל הוסיפה וכתבה ברשת X: "ולך, לאישה שירקה עליי, עטופה בדגל ישראל, אני ממש מצטערת עלייך. כואב לי שכל השנאה הזו בעבעה בתוכך, עד שחשת צורך שרק באלימות כלפיי תמצאי לעצמך פורקן. ואחר כך, כשכולם המשיכו לקלל, באת שוב, אותו הדגל עוטף אותך, הדגל ששייך גם לי, וירקת עליי. שוב. ראיתי שזה הרגיש לך טוב. כל כך מספק. לפגוע במישהו אחר. צר לי עליך. אני מקווה שמתישהו תמצאי דרך לנקות את הנפש הזו שלך, שלא הייתה יכולה להכיל את השחור שעוטף אותך. ואתם שקיללתם ודחפתם, צר לי גם עליכם. כואב לי שאנחנו חלק מאותו העם ואתם מסוגלים לשנוא כל כך".

תקיפת עיתונאים אורי איזק אילנה קוריאל שדה תימן ערוץ 12

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}