ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הקשיים במו"מ

דיווח: נתניהו מסרב לשחרר 100 מחבלים פלסטינים שנידונו למאסר עולם

מקורות המקורבים לדיונים ברומא בנוגע לחילופי שבויים בין ישראל לחמאס ברצועת עזה, חשפו פרטים על המשא ומתן. התנאים הישראליים כללו דרישה לקבל רשימת שמותיהם של חטופים ישראלים חיים ומתים שבידי חמאס לפני יישום העסקה

דיווח: נתניהו מסרב לשחרר 100 מחבלים פלסטינים שנידונו למאסר עולם
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

מקורות מסרו לערוץ הסעודי "א-שרק" כי ראש המוסד דדי ברנע העביר למתווכים מסמך שכלל סעיפים נוספים הקשורים לסוג האסירים הביטחוניים הפלשתינים, שחמאס דורש לשחרר בתמורה לחטופים בשלב הראשון לעסקת חטופים.

המקורות אמרו כי ישראל הודיעה ​​למתווכים המשתתפים בפגישה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרב בכל תוקף לשחרר 100 מחבלים פלסטינים שנידונו למאסר עולם, ומתעקש לגרש אחרים מחוץ למדינה, וכן מסרב לשחרר מספר אסירים שנידונו לתקופות ארוכות של יותר מ-15 שנים.

בנוגע להישארות בציר פילדלפי ובמסדרון נצרים, דווחו כי ישראל דורשת שכוחות צה"ל יישארו באזורים אלה בשלב הראשון, שלא כולל הפסקת אש קבועה. כמו כן, ישראל דורשת בדיקה של העזתים החוזרים צפונה כדי לוודא שאינם חמושים.

התנאים הישראליים כללו גם דרישה לקבל רשימת שמותיהם של חטופים ישראלים חיים ומתים שבידי חמאס לפני יישום העסקה.

גורמים בחמאס אמרו ל"א-שרק", בתגובה לתנאים הישראלים החדשים, כי "נתניהו סוגר את הדלת למשא ומתן". אחד הבכירים אמר: "גם אם נסכים לתנאים האלה, נתניהו יבוא עם תנאים חדשים".

 

ראש הממשלה נתניהו חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}