י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הצלת כל עם ישראל

גדולי ישראל במכתב ליהודי אוסטרליה מפרטים כמה כסף חסר לעולם התורה

במסגרת הקמת 'קרן עולם התורה', גדולי ישראל במכתב מיוחד לבני הקהילה באוסטרליה בה הם מבקשים את עזרתם להשלים את החסר לגיוס המיליונים לאברכי הכוללים ובני הישיבות שלא מקבלים את התקציב מהמדינה

גדולי ישראל במכתב ליהודי אוסטרליה מפרטים כמה כסף חסר לעולם התורה
מסע קרן עולם התורה בארה"ב צילום: באדיבות המצלם

לאחר המסע ההיסטורי בארה"ב ובקנדה להקמת קרן עולם התורה ולאחר שגדולי ישראל נחתו הבוקר בלונדון לקראת המסע ההיסטורי להמשך הצלת עולם התורה. כעת יהודי אוסטרליה ביקשו להצטרף להיסטוריה.

הקהילה היהודית באוסטרליה החליטה לפתוח בקמפיין לגיוס סכומים גדולים למען קרן עולם התורה בכדי להציל את הישיבות והכוללים לבל יקרסו חלילה מהקיצוצים הקשים שהשיתה מדינת ישראל על לומדי התורה.

מרנן ורבנן גדולי ישראל ששמעו את היוזמה של חברי הקהילה באוסטרליה כתבו מכתב נרגש לחיזוק הקהילה היהודית במטרה הקדושה והנעלה להצלת עולם התורה.

באדיבות המצלםהמכתבצילום: באדיבות המצלם

להלן המכתב המלא: 

לכבוד אחינו בני ישראל תושבי מדינת אוסטרליה, ועל צבאם רבני קהילות הקודש שליט"א, נדיבי העם והעסקנים החשובים, וכלל שוחרי תורה ואוהביה, הע"י.

מוסדות הישיבות והכוללים בארץ ישראל עוברים כעת תקופה קשה מאוד, הממשלה גזרה זה כמה חדשים לגרוע סכום גדול מתקציבי הישיבות, והישיבות והכוללים – נשמת אפו של כלל ישראל - מתקשים מאוד להמשיך להתקיים. חלק ממבצרי התורה הם בסכנת התמוטטות  חלילה, מפני שכלתה פרוטה מן הכיס. 

הסכום שהחסירו מתקציב הישיבות הוא 228 דולר לחודש לכל אברך דהיינו 2736 דולר לשנה, ו127 דולר לכל בחור לחודש דהיינו 1524 דולר לשנה. סך הכל הסכום שנחסר מכל הישיבות הוא 107 מיליון דולר לשנה. חלק גדול מהסכום כבר נקבץ מנדיבי לב, אך עדיין נותר סכום של 13 מיליון דולר, ועיניהם של בני הישיבות והכוללים נשואות לאחב"י בכל מקומות שהם שיטו שכם אחד לבוא לעזרתם ולחלצם מצרתם.

חובת השעה היא לכולנו להתאחד כאיש אחד בלב אחד בתמיכת עולם התורה בשעה קשה זו, ולהציל את עולם התורה בארץ ישראל - במלוא מובן המילה. הצלת עולם התורה הרי היא הצלת כל עם ישראל, כי תמיכתכם הנדיבה – בכח הרבים - תרומם את קרן לומדי התורה בארץ ישראל ובכל העולם, ועץ חיים היא תורתנו הקדושה למחזיקים בה, וזכות התורה היא אשר מגינה ומצילה אותנו מכל צרה וצוקה. 

בקשתנו בזה שכל אחד ואחד יעשה ככל יכולתו, ואף יתאמץ מעבר ליכולתו, למען לומדי התורה, למלא את החסר הנדרש להמשך קיום עולם התורה. בשכר זה תתברכו בכל הברכות המובטחות לתמכין דאורייתא, הון ועושר בביתכם וצדקתכם עומדת לעד, וזכות תלמוד תורה דרבים והמשך קיומו עולם התורה תלויה בכם, ושכרכם הרבה מאוד כפי פעולתכם, כי התורה כוללת כל הטובות שבעולם.

באדיבות המצלםהמכתב באוסטרליהצילום: באדיבות המצלם

אוסטרליה קרן עולם התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}