י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לחץ על נתניהו

חמאס מאשים את ישראל: "נוספו תנאים חדשים"

ארגון הטרור חמאס טען כי ראש הממשלה נתניהו חזר בו מהסיכומים המקוריים בהצעה החדשה שהוגשה להם. "הממשל מפעיל מכבש לחצים על נתניהו להתגמש"

חמאס מאשים את ישראל: "נוספו תנאים חדשים"
מחבלי חמאס בכלא צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ארגון חמאס פרסם היום (שני) תגובה רשמית לתשובה הישראלית לעסקת חטופים, וטען כי ראש הממשלה נתניהו "חזר לאסטרטגיית גרירת הרגליים והתחמקות מהסכם". חמאס טוען כי בתשובה הישראלית "הוכנסו תנאים חדשים ודרישות חדשות, נתניהו נסוג מנייר העמדה שהציג הנשיא ג'ו ביידן".

התיקונים שהעבירה ישראל נוגעים לסוגיית המנגנון שימנע חזרת חמושים לצפון רצועת עזה דרך ציר נצרים. ההתעקשות על נוכחות בציר פילדלפי ודרישה לרשימת שמות החטופים החיים. נתניהו עומד על כך שישוחררו כמה שיותר חטופים חיים בשלב א'.

גורם אמריקני שמעורה בשיחות שנערכו עם נתניהו בסוף השבוע אמר לווינט כי "הממשל מפעיל מכבש לחצים על נתניהו להתגמש אך לצערנו נתניהו הוא בלתי אפשרי". גורמים ישראלים שבקיאים במשא ומתן אמרו כי "יש פסימיות והתחושה היא שאנחנו לא הולכים למקום טוב לכל הפחות, לא כל עוד אנחנו משמרים את ההתעקשויות של נתניהו ובכלל זה: מסדרון נצרים, בידוק, פילדלפי ועוד".

הצהרת חמאס מגיעה לאחר שראש המוסד דדי ברנע שב אמש מפגישתו עם המתווכות ברומא. מלשכת ראש הממשלה נמסר אז כי "הצדדים דנו במסמך ההבהרות שהועבר מישראל בנוגע להצעת ההסכם. בימים הקרובים יימשך המשא ומתן אודות הסוגיות המרכזיות".

חמאס עזה עסקת חטופים ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}