י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
דיפלומטים קוראים לאיפוק

תושבי ביירות הצטיידו למקרה שיותקפו בידי ישראל

ארצות הברית וכמה מדינות אירופיות חזרו על הקריאות לאזרחיהן לעזוב את לבנון בדחיפות. בארץ הארזים נערכים לתגובה ישראלית אחרי הטבח במג'דל שמס. דובר משרד החוץ הגרמני קרא לגרמנים שעדיין נמצאים בלבנון לעזוב בדחיפות

תושבי ביירות הצטיידו למקרה שיותקפו בידי ישראל
שדה תעופה ביירות צילום: Pixabay

תושבי ביירות הצטיידו בציוד חירום למקרה שתקיפות ישראל יגיעו עד לבירת לבנון, בתגובה על רצח 12 ילדים בשבת מרקטה ששיגר חיזבאללה במג'דל שמס. 

בחיזבאללה איימו לפגוע בחיפה ובערים ישראליות אחרות אם ישראל תעשה זאת. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן רמז שטורקיה יכולה "להיכנס" לישראל במידת הצורך. "החששות שזה עלול לצאת משליטה גבוהים מאוד", אמר גורם ישראלי ל'וושינגטון פוסט'.

ארצות הברית וכמה מדינות אירופיות חזרו על הקריאות לאזרחיהן לעזוב את לבנון בדחיפות, לבנון מתכוננת לתגובה ישראלית למתקפת הרקטות בשבת.

רנה ביטר, עוזרת מזכירה לענייני קונסולריות של ארה"ב בביירות, אמרה שאזרחי ארה"ב צריכים לעזוב לפני תחילת המשבר, כי התחבורה לא תהיה זמינה, "אנשים שכבר נמצאים בלבנון צריכים להיות מוכנים למצוא מחסה לפרקי זמן ארוכים". היא גם הזהירה מפני קרובי משפחה שמגיעים ללבנון "אם הסכסוך יגבר באזור".

דובר משרד החוץ הגרמני קרא לגרמנים שעדיין נמצאים בלבנון לעזוב בדחיפות. משרד החוץ הבלגי הזהיר את אזרחיו כי המצב הביטחוני עלול להידרדר ללא הודעה מוקדמת וכי המדינה כולה עלולה להיות מושפעת מהסלמת הסכסוך. 

מדינות נוספות ברחבי העולם קראו לאזרחיהן לעזוב את לבנון על רקע המתיחות המוגברת וחילופי האש היומיים בין ישראל לחיזבאללה.

לבנון האסון במג'דל שמס חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}