י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

שיתוף פעולה ראשון מסוגו ברוסיה: רפואה וחינוך יהודי

תלמידות מגמת עיצוב באוניברסיטה היהודית הציגו את עבודתם במרכז רפואי במוסקבה. אורח הכבוד המייסד רבה של רוסיה. המשך להתפתחות החינוכית היהודית הגדולה ברוסיה

שיתוף פעולה ראשון מסוגו ברוסיה: רפואה וחינוך יהודי
תצוגה מרהיבה באירוע צילום: מכון חמ"ש

לקראת סיום שנת הלימודים הנוכחית, בוגרות מגמת אדריכלות ועיצוב פנים באוניברסיטה היהודית "קמפוס מכון חמ"ש", הציגו תערוכה מושקעת ויוצאת דופן, שנפרשו באולמות ומבואות המרכז הרפואי "הדסה מדיקל מוסקבה", שהיא שלוחה של מרפאת הדסה הישראלית, והיא מובילה בתחומה בין עשרות מרכזיים רפואיים בינלאומיים שהתפתחו עם השנים בעיר הסיליקון 'סקולקובו' בפרברי מוסקבה הבירה.   

נושא התערוכה הוא "עולם שנשאר איתנו" - ציורים ויצירות בנושא העיירה היהודית ברחבי אירופה שהושמדה בזמן השואה האיומה, העיירה הושמדה אבל את החיים היהודיים אנו לוקחים איתנו לכל מקום שאנחנו נמצאים, גם בוגרות מכון חמ"ש ביחד עם שאר בוגרי מוסדות החינוך של הקהילה היהודית במוסקבה, זוכים ובונים היום בפועל את החיים היהודיים ברחבי רוסיה.

"מכון חמ"ש" לבנות יהודיות ובשמו המלא "מכון חיה מושקא" שבראשו עומד מנהלה המסורה מיום היווסדו הרב אברהם בקרמן ורעייתו פרומה - מוכר ברוסיה כאוניברסיטה ממשלתית, שוכן בשכונה הגדולה "סקולניקי", הידועה בזכות הפארק והיער הגדול והעתיק השוכן לידו, דבר המשרה אווירה רגועה לתלמידות המגיעות אליו מכל רוסיה ומבין בוגריה, מאות שהקימו בתים שומרי תורה ומצוות ובהם רבים שחזרו לשמש בשליחות לצד משפחתם במדינות חבר העמים.

במקביל קיים אוניברסיטה יהודית רשמית לנערים יהודיים, בשכונת "אטרדניה" שגם הוא משלב תכנים יהודים רבים וזוכה לראות פירות באמצעות מעבר של תלמידים לישיבה הגדולה והקמת בתים יהודים רבים, בזכות הלימודים במסגרת יהודית חמה וחסידית.

באירוע פתיחת הגלריה השתתף אורח הכבוד מייסד האוניברסיטאות רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, שלאחר סיור קצר בתערוכה העלה את התרשומות מהעבודות המרשימות, המעידות על רמת לימודים גבוהה במכון, לצד ההשקעה החינוכית בתלמידות ושאר המגמות הנחשבות הנלמדות במוסד, וכי שילוב של רפואה וחינוך נועדו ללכת יד ביד למען הדור היהודי הבא.

הגברת חנה מאמוט מנהלת קולג' לעיצוב בתוך מכון חמ"ש הציגה למשתתפים את הפרויקט, מנהלת מרפאת הדסה מוסקבה, הגברת אירינה זלומנובה, והפילנתרופ יבגני טוגולוקוב שיבחו כל אחד בדבריו את הרב והרבנית בקרמן, העושים לילית וכימים למען חינוכם היהודי של הדור הצעיר ברוסיה.

רוסיה הדסה מוסקבה הרב לאזאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}