י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"להרגיע מיד"

המהומה בשדה תימן: נתניהו גינה את הפריצה, הרצוג את הח"כים

ראש הממשלה קרא להרגיע את הרוחות אחרי הפריצה לבסיס שדה תימן. נשיא המדינה יצחק הרצוג גינה את החכי"ם שהשתתפו במחאה. שר הביטחון: "גלנט: "גם בשעת כעס החוקים מחייבים את כולם, עלינו לאפשר את קיום הבדיקות"

המהומה בשדה תימן: נתניהו גינה את הפריצה, הרצוג את הח"כים
ח"כ סוכות פורץ לבסיס צילום: מתוך התיעוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אחר הצהריים (שני) לפריצה לבסיס שדה תימן שם עוכבו מוקדם יותר שמונה חיילי מילואים שחשודים בהתעללות במחבל וקרא להרגעת הרוחות באופן מיידי.

"ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא להרגעה מיידית של הרוחות בשדה תימן, ומגנה בתוקף את הפריצה לתוך בסיס של צה"ל", נמסר מלשכתו.

שר הביטחון יואב גלנט גינה גם הוא את הפריצה לבסיס וקרא לתת לצה"ל לבדוק את שאירע עם החיילים: "לוחמי צה"ל בסדיר ובמילואים נלחמים כבר למעלה מתשעה חודשים בחירוף נפש במלחמה הצודקת ביותר שידענו בכל שנות קיומנו.

‏אני מלא הערכה לחיילים המבצעים את המשימה המורכבת והחשובה של כליאת מחבלי החמאס, מחבלים שפלים עמם נבוא חשבון ונמצה את הדין בדרך המחמירה ביותר.

‏צה"ל ימשיך ויפעל בהתאם לחוק. ‏עלינו לאפשר לגורמים המוסמכים לקיים את הבדיקות הנדרשות תוך שמירה על כבוד חיילנו. גם בשעת כעס החוקים מחייבים את כולם - לא מתפרצים לבסיסי צה״ל ולא עוברים על חוקי מדינת ישראל", כך שר הביטחון.

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר: "המוסריות של צה"ל וחייליו היתה מאז ומעולם גאוותנו, כלפי עצמנו וכלפי משפחת העמים והדין הבינלאומי. המוסריות הזו עמדה ועומדת למבחן גם מול האכזרים שבאוייבים, בהם מחבלי הנוחבה הארורים שהשנאה כלפיהם בוודאי מובנת ומוצדקת. אל לנו לשכוח שאויבינו מנסים לרדוף אותנו שוב ושוב, גם בזירה המשפטית הבינלאומית - את המפקדים, הלוחמים ונבחרי הציבור. אסור בשום אופן לתת להם עילות נגד צה"ל ונגד מדינת ישראל". 

לדבריו, "פריצה של אזרחים לבסיס צבאי, ובוודאי כשהיא נעשית בעידוד ובמעורבות של נבחרי ציבור, היא מעשה חמור, מסוכן, לא חוקי ולא אחראי, שפוגע בראש ובראשונה בנו כעם וכמדינה. אני קורא לכולם ובמיוחד לנבחרי הציבור שלנו לגלות מנהיגות - להירגע ולהרגיע. 

אני סמוך ובטוח שיתקיימו בירורים וחקירות שיירדו לשורש האמת, עם כל הרגישות הנדרשת ואני סומך על צה״ל שלנו, מפקדיו וחייליו שיפעלו בהתאם.

על כולנו לגבות כעת את חיילי ומפקדי צה"ל וכוחות הביטחון שנתונים במערכה קשה וצריכים להתמקד בהתמודדות עם אתגרים עצומים. צה"ל ממלא את תפקידו. אנחנו במלחמה וחשוב לזכור זאת כל העת", כך הרצוג.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין אמר: "הזדעזעתי לראות את התמונות הקשות של מעצר חיילים בשדה תימן, בדרך שמתאימה למעצר פושעים מסוכנים. אי אפשר לקבל את זה, גם אם אין ויכוח באשר לחובה לשמור על החוק ועל פקודות הצבא. אסור לשכוח שמדובר בחיילים שעושים עבודת קודש קשה מאין כמוה עבור כולנו, של שמירה על הגרועים שבמחבלים". 

לדבריו, "מה שראינו היום הוא תוצאה נוספת של עיוות ערכי ומוסרי מתמשך שמתחיל מלמעלה, מפסקי דין והחלטות של בית המשפט העליון. 

רבים רבים משמיעים היום את הדרישה לשינוי המצב מן היסוד. הגיע הזמן שהזעקה הציבורית המוצדקת תמצא אוזן קשבת אצל חברי הכנסת שנמנעו בעבר מלתמוך בביצוע השינויים הדרושים".

ראש הממשלה נתניהו הנשיא הרצוג שדה תימן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}