י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
דרמה במשטרה

ניצב אבשלום פלד את הסיר את מועמדותו לתפקיד המפכ"ל; זה המועמד החדש

מ"מ המפכ"ל, ניצב אבשלום פלד, הודיע על הסרת מועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה | בן גביר: בכוונתי להגיש לוועדה למינוי בכירים את מועמדתו של מפקד מחוז חוף, ניצב דניאל (דני) לוי

ניצב אבשלום פלד את הסיר את מועמדותו לתפקיד המפכ"ל; זה המועמד החדש
ניצב אבשלום פלד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מ"מ המפכ"ל, ניצב אבשלום (אבשי) פלד הודיע היום (שני) על הסרת מועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה. בשל כך, הודיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי בכוונתו להגיש לוועדה למינוי בכירים את מועמדתו של מפקד מחוז חוף, ניצב דניאל (דני) לוי, לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל. 

במכתבו לשר כתב ניצב פלד: "אני מודה לך על האמון הרב שנתת בי בבחירתך אותי כמועמד לתפקיד כה חשוב ומשמעותי. אני מעריך מאוד את האמון והתמיכה הבלתי מסויגת שגילית כלפיי לאורך כל התהליך, לאחר שזומנתי פעמיים להופיע בפני הוועדה המייעצת, ומכיוון שהופעות אלה לא הביאו להחלטה, ובהתחשב בכך שזומנתי להופעה נוספת בועדה, החלטתי כי הנכון ביותר בעבורי ויותר בעבור הארגון הוא להסיר את מועמדותי".

לדברי ניצב פלד: "הקדשתי למעלה מארבעים שנים משנות חיי לשירות המדינה, בתפקידים משמעותיים בליבת העשייה של משטרת ישראל ומול אתגרים מורכבים ומשמעותיים מתפקיד מפקד ביחידות מיוחדות, מפקד תחנה, מפקד מרחב, ועד לתפקיד סגן המפקח הכללי ומ"מ מפכ"ל מתוך מסירות מלאה ותחושת שליחות עמוקה. תמיד ראיתי בעצמי חלק בלתי נפרד מהארגון".

דוברות המשטרהמכתב הסרת המועמדות של ניצב פלדצילום: דוברות המשטרה

ניצב פלד הוסיף: "החלטה זו אינה קלה עבורי, אך לאחר התייעצות ומחשבה מעמיקה, הגעתי למסקנה כי זהו הצעד הנכון והמתאים ביותר בעבורי ובעבור הארגון בנסיבות העניין. למרות ההחלטה הקשה, אמשיך להוביל את משטרת ישראל ולשרת אותה נאמנה עד למינוי מפכ"ל קבע. אעביר את המקל באופן מסודר ואחראי, תוך שיתוף פעולה מלא עם המערכת. אני מבקש להודות לך פעם נוספת על ההזדמנות שניתנה לי. אני מאחל למשטרת ישראל הצלחה רבה בעתיד, ואני עומד לרשותך בכל עת לסייע ככל שניתן".

ניצב לוי, שכאמור מועמד עת לתפקיד המפכ"ל, התגייס למשטרה בשנת 1985. לוי שימש כקצין אג"ם במרחב יפתח, מפקד תחנת שכונות במחוז ת"א, מפקד תחנת לב ת"א, וקצין אגף מבצעים במחוז ת"א. בהמשך, שימש לוי כמפקד מרחב יפתח, מפקד מרחב ירקון, סגן מפקד מחוז ירושלים ומכהן כעת כמפקד מחוז חוף. לוי בוגר תואר ראשון בלימודים כללים, ותואר שני במדעי החברה.

דוברות המשטרהניצב דני לויצילום: דוברות המשטרה

"מהרגע הראשון היועצת המשפטית לממשלה והוועדה למינוי בכירים חיפשו את ניצב פלד, משום שמי שבחר בו לתפקיד המפכ"ל הוא השר בן גביר. ניצב פלד נקי מכל רבב, וכאשר קודם בעבר בתפקידיו במשטרה לא נטען נגדו דבר. כך נראה סיכול ממוקד של מועמד לתפקיד המפכ"ל, בידי פקידה שלא נבחרה בידי איש, ופועלת להצרת צעדיי מהיום הראשון בו אני מכהן בתפקיד", אמר השר בן גביר.

השר לביטחון לאומי הוסיף כי "אני מבקש להודות לניצב פלד על שירות כל כך משמעותי למען עם ישראל. ניצב פלד שירת את מדינת ישראל 40 שנה, ועם ישראל חייב לו רבות. אני מודה לניצב פלד שנענה לבקשתי להגיש את מועמדתו כמפכ"ל המשטרה ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך"

אבשלום פלד משטרת ישאל איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}