י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
"אנחנו במלכוד"

"אם ישראל תפיל מגדל בדאחיה, נסראללה יגיע לת"א"

"אנחנו לא רוצים מלחמה בצפון ואם ישראל תגיב בביירות ותפיל מגדל בדאחיה, נסראללה יגיע לתל אביב"

"אם ישראל תפיל מגדל בדאחיה, נסראללה יגיע לת"א"
צבי יחזקאלי צילום: צילום מסך ערוץ 13

על רקע האסון במג'דל שמס, עולה השאלה כיצד תגיב מדינת ישראל לשיגור חיזבאללה שגבה את חייהם של 12 ילדים ובני נוער. צבי יחזקאלי (i24NEWS) שוחח עם אראל סג"ל וליאת רון וניתח לפני ולפנים את הסוגיה המורכבת. 

"אני לא יודע אם בטיל הספציפי הזה יש כיוון ויכולת לכוון, אני יודע שלמל"טים וכטב"מים יש יכולת לראות אם יש ריכוז של אוכלוסייה", אמר. "ההערכה שלי - הם היו מורידים את הטיל גם אם הם היו יודעים שמדובר בילדים. ישראל עכשיו צריכה לטכס עצה על איך לעשות זאת במגבלות הידועות, איך אני תוקף ומרצה את רגשות הנקמה או תגובה על מה שקרה עם התקרית הנוראית הזו, ובכל זאת לא נגרר למלחמה, כמה אני לא מרגיז את האריה או את מה שיושב בלבנון, מגיב, הוא לא מתרגז מספיק ולא שובר את הכללים. ואז מגיע הטלפון מהאמריקאים, תגרמו לזה שזה יהיה חלש ואולי המהדרין אומר 'תגרמו לסיום המלחמה'". 

עוד הוסיף: "אנחנו בסוג של מלכוד עם התגובה הזו כי אנחנו באמת לא יכולים להגיב כמו שאנחנו רוצים, כי אנחנו לא רוצים מלחמה בצפון ואם ישראל תגיב בביירות ותפיל מגדל בדאחיה, נסראללה יגיע לתל אביב. אז מה נעשה? אתה לא יכול לעשות כזו מלחמה, ולכן אתה לא יכול ללכת למהלך שיוביל אותך לשם. עם כל הכאב ממה שקרה, לא יוצאים למלחמה כוללת על כזה אירוע".

"הדרוזים בגולן עברו שינוי עצום בעשור האחרון", הסביר. "אתם זוכרים את גבעת הצעקות? את היציאות ללימודים? הם הבינו ששלטון לבנון נופל ויודעים שיישארו חלק מאיתנו. הדרוזים בסוריה הם בעד הדרוזים שלנו, אבל מה הם יכולים לעשות?".

צבי יחזקאלי חיזבאללה רובע א-דאחיה האסון במג'דל שמס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}