י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מכתבים נחרצים

הבד"ץ וגדולי ההוראה: "איסור לקיים אירועים באולם של הכנסייה הנוצרית"

במכתביהם קובעים הרבנים כי על פי ההלכה אין לקיים כל התכנסות באולם פוויליון במרכז כלל המשמש את הקהילה הנוצרית-מסיונרית | רבני בד"ץ העדה"ח: "אסור להיכנס למקום תפלה נוצרית, וכל שכן אסור לחזק את ידיהם" | הראב"ד הגר"י סילמן: "יש להתרחק מהמקום הזה כמו מאש" | אין קשר לאולם הכשר בעל השם הדומה

הבד"ץ וגדולי ההוראה: "איסור לקיים אירועים באולם של הכנסייה הנוצרית"
אולם פוויליון שבמרכז כלל בירושלים צילום: באדיבות המצלם

במכתב מיוחד של רבני בד"ץ העדה החרדית בירושלים קובעים הרבנים הגאונים שליט"א, דייני הבד"ץ באופן נחרץ, כי על פי דעת תורה אסור להיכנס לאולם פוויליון שבמרכז כלל בירושלים. זאת, לאחר שלאחרונה התריעו בארגון הפעילים 'יד לאחים' כי בימים שבהם לא מתקיימות תפלות ופעילות מיסיונרית, האולם מושכר לאירועים ולכנסים.

במכתבם כותבים רבני ודייני הבד"ץ של העדה החרדית, "נודע לנו ע"י ראשי ועסקני ארגון הפעילים 'יד לאחים', כי אולם פוויליון ברחוב יפו - מרכז כלל בפעיה"ק ירושלם הוא אולם של כנסיה נוצרית פעילה".

את מכתבם חותמים חברי הבד"ץ בקביעה ברורה, הלכה למעשה: "ומאחר והם מפרסמים את האולם לאירועים בציבור היהודי ושומרי התורה והמצוות, הננו להודיע דעת תורה, שפשוט על פי הלכה, כי אסור להיכנס למקום תפלה נוצרית, וכל שכן אסור לחזק את ידיהם".

באדיבות המצלםהמכתב של העדה החרדיתצילום: באדיבות המצלם

במכתב נוסף, של גדולי ההוראה כותב הגאון רבי יהודא סילמן ראב"ד בד"ץ בני ברק "אודות אולם פוויליון במרכז כלל", כי "לאחר שהיו אצלי ראשי 'יד לאחים' וביררו באופן חד משמעי שכנסיה ידועה רכשה בבנין בלב ירושלים היהודית אולם ארועים בשם פוויליון ומשתמשת בו גם כבית תיפלה וניסיון לשכנע ר״ל להמרת דת הרי אין ספק שאיסור חמור להיכנס אף לרגע למקום זה".

באדיבות המצלםהגר"י סילמן לפני כתיבת המכתבצילום: באדיבות המצלם

לאחר ציון המקורות ההלכתיים לכך כפי שהובא במשנה במסכת ע"ז ונפסק להלכה בשו"ע, כי "מצוה להתרחק מדרך ע"ז ארבע אמות", ובוודאי שלא להיכנס לבית ע"ז, מציין הגר"י סילמן כי "בשו"ת אגרות משה האריך לאסור לשכור מקום שעושין בו תועבות להתפלל שם בימים הנוראים".

את מכתבו חותם הגר"י סילמן בהוראה נחרצת: "המורם מכל שוודאי לא יעלה על הדעת לעשות שם ארועים או שמחות יהודיות ואין להתפלל שם וכל זה, אסור באיסור חמור ויש להתרחק ממקומות כאלו כמו מאש". אל המכתב החריף של הגר"י סילמן צירף גם הגאון רבי שריאל רוזנברג גאב"ד בד"ץ בני ברק את חתימתו. והוסיף כי יש בשכירת האולם איסור של מהנה עבודה זרה.

באדיבות המצלםהמכתב של הגר"י סילמןצילום: באדיבות המצלם

ב'יד לאחים' שבים ומזכירים כי אולם פוויליון שבמרכז כלל משמש לתפלות ולפעילות מיסיונרית משיחית, הקוראת לעצמה 'מלך המלכים', שהיא שלוחה של הכנסייה הפנטקוסטלית של קנדה. לאחרונה אף נודע כי בתום לב נשכר המקום לקיום אירועים שבהם נכחו אנשים יראים ושלמים שלא היו מודעים לחומרת הדבר. "ובוודאי לאחר שהרבנים שליט"א, חברי הבד"ץ של העדה החרדית ובד"ץ בני ברק הבהירו את גודל האיסור להיכנס למקום זה, שומר נפשו ירחק וידיר רגליו מבית שיקוציהם", נמסר מארגון הפעילים 'יד לאחים'. ואכן, אך לאחרונה ביטלו מוסדות תורה שונים ארועים שתוכננו במקום, לאחר שהתוודעו לאיסור החמור.

ב'יד לאחים' מחדדים, במענה לשאלת רבים, כי ישנו אולם נוסף כשר למהדרין בירושלים בשם: "אולמי פביליון מהדרין" - ואין שום קשר ח"ו בינו לבין אולם פוויליון של הכנסיה. אולם 'פביליון מהדרין' ממוקם בתלפיות, והינו כשר למהדרין ועל הקהל הרחב לשים לב היטב להבדל שבין שני המקומות.

יד לאחים הרב יהודה סילמן הרב שריאל רוזנברג העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}