י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
התגובה לטבח בגולן

מוגבל? יעד התקיפה נבחר, אך בישראל מחכים להזדמנות הנכונה

אמש כבר נבחר יעד התקיפה כנגד חיזבאללה, כאשר בישראל מעוניינים להנחית מכה קשה, אך לא לגרור למלחמה כוללת. בצה"ל ממתינים לשעת הכושר לתקוף

מוגבל? יעד התקיפה נבחר, אך בישראל מחכים להזדמנות הנכונה
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

נמשכת הדריכות האזורית לקראת התגובה הישראלית למתקפה הרצחנית של חיזבאללה על מג'דל שמס בשבת: בישראל ממתינים להזדמנות המבצעית המתאימה ביותר לתקיפה. כך דווח היום (שני) ב-ynet.

אתמול הסמיך הקבינט המדיני ביטחוני המלא, את ראש הממשלה ושר הביטחון לבחור את אופן התגובה ומועדה. 

יעד התקיפה כבר נבחר אמש, אך כאמור בצה"ל ממתינים להזדמנות המבצעית הנכונה כדי להוציא לפועל את התקיפה, כאשר בין היתר נלקחים בחשבון נוכחות אפשרית של בלתי-מעורבים בסמוך ליעד, היתכנות לפגיעה בבכירים או פגיעה באתרים אסטרטגיים. 

למרבה האבסורד, גם במקרה זה ממשיך הקבינט המדיני ביטחוני להפוך לגוף חסר השפעה, בצל החשש מהדלפות. האפשרויות לתגובה שהכינו בצה"ל לא הוצגו לקבינט, מחשש שיודלפו ובכך ישפיעו על ההחלטה.

בישראל אומרים כי ייתכן אומנם שניכנס לכמה ימי לחימה, אבל בכל זאת יהיה מדובר ב"מהלך מוגבל" בלבד - גם אם כזה שיחרוג ממה שהכרנו עד כה במלחמה הנוכחית בלבנון. גורם ביטחוני ישראלי בכיר אמר ל'רויטרס': "ישראל רוצה להכאיב לחיזבאללה, אבל לא מחפשת מלחמה אזורית כוללת".

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום לניחום אבלים אצל משפחות הנרצחים מפגיעת הרקטה במג׳דל שמס וברקע הביקורת על מנהגו לאיים על חיזבאללה שוב ושוב, שינה מעט שר הביטחון את דבריו ואמר הפעם בקצרה: "חיזבאללה ישלם מחיר - ניתן למעשים לדבר".

במקביל, הבוקר דיווחו בלבנון על שתי תקיפות שבוצעו לעבר כלי רכב ואופנוע, בהן נהרגו שניים ונפצעו ושלושה. בלבנון דיווחו כי התקיפה היתה עם מל"ט מחוץ לעיירה שאקרה שבדרום לבנון גרמה, לפי שירותי ההצלה הלבנוניים ישנו ילד פצוע. משירות ההצלה לא נמסר אם ההרוגים היו מחבלים או אזרחים.

מוקדם יותר הבוקר עדכן דובר צה"ל כי לאחר התרעות שהופעלו במרחבים אדמית ויערה, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה כטב"ם שחצה משטח לבנון למרחב הגליל המערבי. התרעות על ירי טילים ורקטות הופעלו מחשש לנפילת שברי יירוט, אין נפגעים.

חיזבאללה צה"ל האסון במג'דל שמס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}