י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
מעצרו הוארך

החשוד ברצח איש השב"ס הודה, שיחזר וטוען: הרקע פלילי

הוארך פעם נוספת מעצרו של החשוד ברצח איש השב״ס יוחאי אבני ז״ל, שהתרחש לפני כשלושה שבועות בישוב גבעון החדשה

החשוד ברצח איש השב"ס הודה, שיחזר וטוען: הרקע פלילי
יוחאי שרגא אבני ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט הצבאי האריך היום (שני), את מעצרו של אבראהים מנצור, פלסטיני בשנות העשרים לחייו תושב הכפר בידו, החשוד ברצח איש השב"ס יוחאי אבני ז״ל. מעצרו של החשוד הוארך ב-10 ימים נוספים עד לתאריך 7.8 בהתאם לצרכי החקירה. 

בינתיים המשטרה והשב"כ מתקשים לקבוע מה היה המניע למעשה. מנצור הודה במיוחס לו, ולמרות שהוא מזוהה עם חמאס, טען כי הרקע לאירוע פלילי ולא לאומני. "לא תכננתי לרצוח אותו. זה היה בהפתעה", אמר לאחר ששחזר את המעשה.

במשטרה עדכנו כי במסגרת החקירה נעצר חשוד נוסף, קרוב משפחתו של החשוד ברצח (24, תושב בידו), ומידת מעורבותו במקרה מצויה בחקירה בימים אלו. בהמשך היום יובא גם הוא להארכת מעצרו בבימ״ש שוב, זאת לבקשת המשטרה והשב״כ.

על פי פרטי החקירה שפורסמו בהודעה שנשלחה הבוקר לתושבי גבעון החדשה, הרוצח בן ה-22 חדר ליישוב מעל הגדר הדרומית בסביבות השעה 03:00 בלילה. מטרתו הראשונית הייתה לפרוץ ולגנוב, והוא ניסה מספר פעמים להיכנס לבתים שונים ביישוב, אך נמנע מכניסה עקב נעילת הדלתות ומערכות אבטחה כגון מצלמות.

במהלך הלילה, לאחר שחזר מבילוי, ישן הסוהר יוחאי אבני בדירתו. הפורץ נכנס לביתו דרך חלון פתוח. כאשר התעורר יוחאי מרעש, פרץ מאבק בין השניים. יוחאי, שכנראה היה אפוף מאוד, ניהל מאבק ארוך עם הפורץ אך נפגע קשה מהמאבק ואיבד דם רב, עד שנפטר מפצעיו.

כזכור, בתאריך 8.7.2024 אותר יוחאי ז״ל ללא רוח חיים בבית מגוריו בגבעון החדשה עם פצעי דקירה רבים בגופו. למקום הוזעקו כוחות משטרה של מחוז ירושלים יחד עם גורמי החירום וההצלה.

בעקבות המקרה, הוקם צוות חקירה משותף ליחידה המרכזית במשטרת מחוז ירושלים ושירות הביטחון הכללי. 

יומיים לאחר שאותר יוחאי ז״ל, נעצר החשוד ברצח ע״י לוחמי יחידת הגדעונים (33) של משטרת ישראל עם יחידה מבצעית של שב״כ ובסיוע כוחות צה״ל. לאחר מעצרו הועבר החשוד לחקירה משותפת בשב״כ ובימ״ר ירושלים. 

מהמשטרה נמסר כי "חקירת מקרה הרצח במחוז ירושלים של המשטרה ובשב״כ נמשכת, במטרה למצות את הדין עם החשוד בביצוע מעשה הרצח הנתעב".

שירות בתי הסוהר יוחאי אבני ז"ל משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}