י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ברית מפתיעה

הרב שוחח עם מתנגדי אסד בסוריה, הבנה בין דתית חדשה

פגישת זום יוצאת דופן בין הרב אורי שרקי, ראש מוסדות "ברית עולם" העוסק בהפצת ערכי ישראל בתפוצות, לבין ראשי "ממשלת סוריה בגלות", המתנגדים לשלטון אסד בסוריה, הובילה ליצירת הבנה בין דתית חדשה וברית מפתיעה

הרב שוחח עם מתנגדי אסד בסוריה, הבנה בין דתית חדשה
גמאל סבאר צילום: אחמד פאתוח

הברית המפתיעה של הרב שרקי וממשלת סוריה בגלות. הפגישה בין הצדדים נקבעה לאחר שראש "ממשלת סוריה בגלות", המהנדס ג'מאל סבאר, קרא את האיגרת של הרב שרקי לחכמי האיסלאם, שיועדה ליצירת הבנה בין מאמיני היהדות והאיסלאם.

ג'מאל סבאר, ראש ממשלת סוריה בגלות, אמר לרב שרקי בפגישה: "זאת שמחה וכבוד גדול ליצור מפגש בין העמים. מבחינה היסטורית, אין מאבק בין הערבים לבני ישראל. עלינו לחפש את האמת והשלום במזרח התיכון. לערבים הסונים אין מחלוקת עם בני ישראל, וזאת האמת. האידיאולוגיות של נאצר וסדאם הן המצאות שזרה לאיזור, האידיאולוגיות החילוניות הלאומיות יצרו את המאבק. בין הנביא מוחמד לבני ישראל היתה ברית צבאית והשלום האברהמי הוא התקווה היחידה. אחרי מה שראינו ב-7 לאוקטובר, חייב להיות שלום בין בני הדודים משני העמים".

הרב אורי שרקי, ראש מוסדות ברית עולם: "זה כבוד לפגוש מנהיגים אמיצים של אומתם. המילים החשובות האלו צריכות לקבל את העוגן שלהן באיסלם, ובמקורות הקדומים של האיסלם בהחלט יש מקום להכרה בכך שאנחנו עמים אחים, ושמדינת ישראל היא המימוש של ההבטחה האלוהית שניתנה לעם ישראל על מדינתו".

ג'מאל סבאר הוסיף: "בני ישמעאל ובני יצחק חיו ביחד באנדלוסיה, זה צריך להיות גם במזרח התיכון. אנחנו זקוקים לנורמליזציה מוחלטת, שיתוף פעולה כלכלי וביטחוני, שלום מוחלט, ערבות של אמת ויחסים של אמון, כי איש לא יוכל להפריד בין בני הדודים. הסוגיה הפלסטינית הוא סוגיה מלאכותית שהדיקטטורים באיזור משתמשים בה כדי לחזק את מעמדם מול העם. יש לנו תקווה אמיתית להחלפת שלטון בסוריה וניקויה משלטון המולות של טהראן, פרוייקט הגרעין האיראני מסכן את כל האיזור והעולם אבל ביחד יש לנו סיכוי להתמודד איתו. אנחנו זקוקים למפגש פסגה של חכמי איסלאם ויהדות".

אימאם סוני מטעם "ממשלת סוריה בגלות" שנכח בדיון (בעילם שם, על מנת שלא לסכן אותו) אמר: "אנחנו רוצים דיון מתמשך ובריא בין הערבים הסונים ליהודים. בקוראן יש הבטחה והכרה בכך שהארץ שייכת לעם ישראל. האיסלם הסוני המקורי הוא איסלם תלמודי, לא הגירסאות הקיצוניות של ה-150 שנה האחרונות, של האחים המוסלמים והמשטר האיראני".

עוד אמר: "אני מומחה בחוק איסלמי, בחוק האיסלאמי יש הוראות מדויקות מאוד לשלום ומלחמה, והן: אם יש מלחמה עם אומה לא מוסלמית, וכבשנו ארץ, היא שלנו, ואם הפסדנו קרקע, היא שלהם. אפשר לעשות שלום בתנאי שהאומה השנייה לא תוקפת אותנו ומאפשרת את לימוד האיסלאם בארץ שלה, כמו בישראל. אסור לנו לפלוש לישראל, אפילו אם היא היתה ארץ איסלמית ונלקחה במלחמה. אסור לנו לפלוש ליוון, למרות שהיא היתה איסלאמית. זוהי לא דעתי האישית, זהו הצו של אללה! אני מאתגר את אנשי האחים המוסלמים לדיבייט איתי, ניתן להוכיח את דברי מתוך המקורות. כל עוד הדמוקרטיה הישראלית מאפשרת לנו להרצות על איסלם ולהתפלל בחופשיות, אסור לנו להילחם בישראל, בשום אופן! איש לא יכול לשנות את החוק הזה, הוא נוצר ע"י אללה וניתן לנו ע"י הנביא מוחמד! ישראל היא לא יוצאת דופן מהחוק הזה".

לסיום אמר: "לפי כללי האיסלאם, אם יש לנו אויב פנימי, מותר לנו לבקש עזרה מבעלי ברית שאינם מוסלמים. העלאווים והוואהבים והשיעים הם מורדים, הם לא סונים, ומותר לנו לכרות ברית עם בעלי ברית נגדם, ובעלת הברית הטובה ביותר עבורנו היא ישראל. כך נספק ביטחון לישראל ולכל האיזור".

הרב שרקי אמר בסיום הדיון: "אני מברך אתכם מירושלים שבקרוב תיקחו את השלטון בסוריה ותביאו שלום לכל האיזור. נמשיך לחזק את הדיאלוג החשוב הזה".

 

 

 

 

הרב אורי שרקי סוריה איסלאם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}