ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
אוסף כסף

איש דת איסלאמי מתכנן לקנות אי סקוטי ולהקים "מולדת מוסלמית"

בבריטניה מדווחים כי איש דת איסלאמי קיצוני במקור מכווית, מתכנן לקנות את אי הסקוטי ולהקים במקום "מולדת מוסלמית". הוא הגיע לבריטניה לפני כ-20 שנים והואשם בעבר בהפצת שנאה

איש דת איסלאמי מתכנן לקנות אי סקוטי ולהקים "מולדת מוסלמית"
השייח אל חביב צילום: צילום מסך

ה"דיילי מייל" הבריטי דיווח כי המטיף הלונדוני שייח יאסר אל-חביב הקיצוני, נמצא בשיחות עם תומכיו לרכישת האי טורסה, בארגייל, שבסקוטלנד. האי טורסה ששטחו 271 דונם, שווה כיום יותר מ-1,500,000 פאונד.

אל-חביב הוא מבקש מקלט מכווית שהגיע לבריטניה לפני כ-20 שנים והואשם בעבר בהפצת שנאה. ה"דיילי מייל" דיווח כי אל-חביב שואף לגייס סך של 3.5 מיליון ליש"ט לרכישת האי.

בסרטון וידאו שהפיץ בימים האחרונים, קורא השייח לתרום כספים כדי להבטיח את קניית האי הנידח טורסה באורך כ-2.5 קילומטרים, הנמצא מול החוף המערבי של סקוטלנד. בפניה למוסלמים בכל העולם קורא המטיף לתרום ולסייע בקניית האי כדי שיוכלו להבטיח את זכויותיהם במולדת שהוא מעוניין להקים. אחד מאנשיו נראה מטייל על האי ומסביר היכן ניתן לבנות את 'המסגד הגדול ביותר' ואת התכניות על הקמת אזור מוסלמי באי הבריטי הצמוד סקוטלנד.

הוא מתעתד לבנות באי גם בית ספר, בית חולים, ומסגד, שבו כל תושבי האי יקיימו את חוקי השריעה. הוא כמובן תומך טרור קלאסי. הוא צוטט לאחר הטבח בשבעה באוקטובר: "מי מאיתנו לא נהנה מנקמה של האויב הציוני? כולנו התרגשנו מהחדשות האלה".

בראיון ל"דיילי מייל" אמר אחד מתושבי האזור כי הוא מוטרד מהתכניות: "ביליתי הרבה מחיי בעבודה במדינות מוסלמיות אז אין לי שום בעיה עם הקהילה הזו, אבל ממה שאני שמעתי עד כה, הקבוצה הזו נראית מדאיגה"

בריטניה מוסלמים סקוטלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}