ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
כל הפרטים

ונצואלה: הנשיא המכהן נבחר לקדנציה שלישית, טענות לזיופים

בונצואלה הנשיא ניקולס מדורו ניצח בבחירות לנשיאות וימשיך לקדצניה שלישית. האופוזיציה טוענת כי המועמד העיקרי מטעמה ניצח ניצחון מוחץ - והתוצאות זויפו. בלינקן: "חשש שתוצאות הבחירות כפי שהוכרזו לא משקפות"

ונצואלה: הנשיא המכהן נבחר לקדנציה שלישית, טענות לזיופים
מדורו נשיא ונצואלה צילום: צילום מסך

הנשיא ניקולס מדורו ניצח בבחירות לנשיאות בונצואלה, כך עולה מתוצאות חלקיות שהודיעה מועצת הבחירות. ראש מועצת הבחירות הלאומית אלביס אמורוסו - בן ברית קרוב של מדורו - אמר שעם ספירת 80% מהקלפיות, לנשיא מדורו יש 51% מהקולות, לעומת 44% ליריבו המרכזי. 

האופוזיציה בוונצואלה ביטלה את הודעה זו וטענה כי מדובר בזיוף, והבטיחה לערער על התוצאה. היא אמרה שהמועמד שלה, אדמונדו גונזלס, זכה ב-70% מהקולות והתעקשה שהוא הנשיא הנבחר. 

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקו אמר כי "ישנו חשש שתוצאות הבחירות כפי שהוכרזו לא משקפות את העמדות של אזרחי ונצואלה".

נשיא צ'ילה, גבריאל בוריץ' אמר: "משטר מאדורו צריך להביט כי קשה להאמין לתוצאות שפורסמו. לא נכיר בכל תוצאה שלא ניתן לאמתה".

נשיא אורוגוואי אמר על ממשלת מדורו: "הם התכוונו 'לנצח' ללא קשר לתוצאות בפועל". בינתיים, בני בריתו של מדורו מיהרו לברך אותו.

נשיא קובה אמר כי "הכבוד והגבורה של העם בוונצואלה ניצחו על הלחץ והמניפולציות". מדורו תיאר את התוצאה כ"ניצחון של שלום ויציבות" לתומכים המעודדים.

הוא שיבח את מערכת הבחירות בוונצואלה, תיאר אותה כשקופה, ולעג לאופוזיציה, שלדבריו "זועקת הונאה" בכל בחירות.

ניקולאס מדורו ונצואלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}