ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
3 עקרונות

אלו התנאים: הדרישות החדשות של ישראל לעסקת חטופים

בעיתון אל אח'באר דווח כי בסבירות גבוהה חמאס לא יקבל את ההצעה הישראלית החדשה שהוגשה. ההצעה החדשה עודכנה אחרי לחץ גדול של האמריקנים

אלו התנאים: הדרישות החדשות של ישראל לעסקת חטופים
פעילות הכוחות ברפיח צילום: דובר צה"ל

במסמך ההבהרות הישראלי החדש בנוגע לעסקה עם חמאס שנמסר למתווכים, נוסחו שלושת העקרונות שראש הממשלה נתניהו הוסיף לאחרונה.

בחדשות 12 דווח כי ההבהרות נוגעות בנושאים הבאים, מנגנון לבדיקת חמושים מדרום לצפון הרצועה, נושא השהות של כוחות צה״ל בציר פילדלפי וקבלה מראש של רשימת החטופים החיים שישוחררו.

בעיתון הלבנוני אל אח'באר המקורב לחיזבאללה דווח כי בסבירות גבוהה חמאס לא יקבל את ההצעה הישראלית החדשה שהוגשה. עוד דווח כי בפגישות בין הצדדים ברומא נידונה בפירוט הדרישה לנסיגה ישראלית מציר פילדלפי בשלב הראשון של העסקה. "הדבר הותנה בהתקנה מהירה ויעילה של חיישנים למעקב וניטור לאורך רצועת הגבול שבין רצועת עזה לשטח מצרים" כך לפי מקור ששוחח עם העיתון.

גורם מצרי ששוחח עם אל-אח'באר אמר, כי "קהיר ביקשה להתחיל בנסיגה הדרגתית, בהתבסס על כך שישראל לא תגלה שום מנהרות חודרות בגבול שבין רצועת עזה לסיני, מאז השליטה הישראלית על הציר במאי האחרון".

עוד הוסיף, כי ישראל הציגה את הרעיון של הקמת מנגנון בין-לאומי למניעת חזרתם של חמושים לצפון רצועת עזה. לדברי הגורם, ישראל ביקשה "מיצוב מחדש" של כוחותיה ברצועת עזה, שיאפשר לה להגיע במהירות לכל מקום בתוך עזה, בכל מקרה של אירוע פתאומי. 

ההצעה החדשה עודכנה אחרי לחץ גדול של האמריקנים, שפעלו במטרה לייצר מסמך הבהרות שיאפשר התקדמות במשא ומתן.

גורם ישראלי מסר לחדשות 12: "ספק גדול שההצעה הזו תעבור את המתווכות, ספק שהן יסכימו לגלגל את ההצעה לחמאס לאור השינוי המהותי שיש בה".

 

חמאס עסקת חטופים מלחמת חרבות ברזל מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}