ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
צורת הדף

נדיר: הילדים מכתה ד' נבחנו במבחן סיכה על אלו מציאות

תלמידי כתה ד' מתלמוד תורה כלל חסידי 'חתם סופר' בבני ברק נבחנו על פרק 'אלו מציאות' בשיטת "צורת הדף". ההורים והסבים היו בהלם משליטת הילדים הקטנים בחומר בעל פה. צפו בגלריה

נדיר: הילדים מכתה ד' נבחנו במבחן סיכה על אלו מציאות
מבחן סיכה בת"ת חתם סופר צילום: יהושע פרוכטר

מעמד תורני נדיר ומרהיב נערך ע"י ת"ת הכלל חסידי 'חתם סופר' בני ברק עת נבחנו תלמידי כתה ד' על פרק 'אלו מציאות' בהבנה כדבעי, ובבקיאות עצומה בשיטת "צורת הדף" - השיטה אשר מיושמת כיום בהצלחה בת"ת, ומשם יצאה הבשורה לתלמודי תורה רבים בארה"ק ומחוצה לה אשר אימצו דרך לימוד זו, לאחר שהשיטה הוכחה באופן חד משמעי.

בכל מקום שנשאלו התלמידים ע"י רבם ומחנכם הרה"ח ר' חיים מרדכי ולס, בנו של המחנך הדגול הרב אברהם ולס – מייסד השיטה, קלעו התלמידים אל השערה בתשובותיהם המדויקות להפליא, ומעבר לידיעותיהם בהבנת מהלכי הגמרא, ודברי התנאים והאמוראים הקדו', שלטו התלמידים בשליטה אבסולוטית וידעו לומר בע"פ כל מימרא היכן נמצאת במדויק, דף, עמוד, למעלה, למטה, בשורות הצרות/הרחבות, ועד כדי מבחן סיכה.

הרבנים, הסבים, הורי התלמידים, וכן אנשי החינוך שבאו לחזות בפלא ולעמוד מקרוב על השיטה המדוברת, ישבו כולם כשגמרות בידיהם, ודפדפו כלא מאמינים למראה עיניהם, לאיזו רמה גבוהה של שליטה מלאה בנלמד הגיעו התלמידים בס"ד וכמאמר הכתוב: 'כמונח בקופסא' ממש.

לאחמ"כ זכו התלמידים במעמד נדיר להיכנס לקודש פנימה לאדמו"ר מנדבורנה אשר בחן את התלמידים בעיון מעמיק ביותר, שאלות הבנה על כל סוגיא, כך במשך כארבעים דקות הקיף האדמו"ר עם התלמידים כמעט את כל הפרק, דף אחר דף, ואף לא הסתיר את קורת רוחו עת ענו התלמידים תשובות מדויקות, וידעו מיד על נקלה לזהות היכן בדיוק נמצאת הסוגיא עליהם הם נשאלים.

בצאתם ציין האדמו"ר לשבח את ידיעותיהם, וברכם שיזכו לגדול ת"ח של ממש. אכי"ר.

הרבי מנדבורנה מבחן סיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}