ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"הוא כמו אבא"

ביידן להורים השכולים: "זה המספר, אם אתם צריכים - תתקשרו"

הוריו של סמ"ר איתי חן הי"ד סיפרו על הפגישה עם הנשיא ביידן: "פתאום הוא אמר לנו 'תרשמו מספר. אם אתם צריכים לדבר, תתקשרו'. נשארנו בלי מילים". למרות זאת, הם מסכמים את הביקור באכזבה: "מבחינתנו הנסיעה הזאת לא הייתה מוצלחת"

ביידן להורים השכולים: "זה המספר, אם אתם צריכים - תתקשרו"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

רובי וחגית חן, הוריו של לוחם צה"ל סמ"ר איתי חן הי"ד שגופתו מוחזקת בידי חמאס, סיפרו הבוקר (שני) על הצטרפותם לנסיעתו של ראש הממשלה לוושינגטון בשבוע שעבר ומתחו ביקורת על נתניהו, לצד שבחים לנשיא האמריקאי על האמפתיה שהפגין כלפיהם. 

"הוא דיבר בקונגרס דיבורים יפים, אבל אותנו מעשים יותר מעניינים", אמר רובי בראיון לערוץ 12, "הוא חזר כמו שבא, בלי עסקה. מבחינתנו הנסיעה הזאת לא הייתה מוצלחת. כן היה חשוב לנו להיות שם, כדי לדאוג שנושא החטופים יהיה על סדר היום".

חן סיפר: "ראש הממשלה הזמין אותנו לפגישת הכנה, אבל לצערי זה היה פחות שיח אלא יותר נאום שאליו ראש הממשלה הגיע מוכן עם דפי המסרים שלו. הוא לא כל כך התייחס לשאלות ששאלו. שמענו את ראש הממשלה נואם בקונגרס. לצערי הוא לא דיבר הרבה על הנושא שלנו ולא לקח אחריות על אירועי ה-7 באוקטובר. בסוף, היה לנו את המפגש עם ראש הממשלה והנשיא ביידן. זה הזוי שאנחנו צריכים את נשיא ארצות הברית בחדר כדי שנוכל לשאול את ראש הממשלה שאלות, בתקווה לקבל תשובות יותר ענייניות".

דובר צה"לסמל איתי חן הי"דצילום: דובר צה"ל

הם תיארו כיצד היה המפגש עם נשיא ארה"ב: "מאוד עוצמתי ומרגש. לפני הכל, ביידן בן אדם - ובן אדם מאוד אמפתי. הוא זיהה את רובי ואותי. כשקיבלנו את הבשורה הקשה על איתי לפני ארבעה חודשים, ביידן התקשר אלינו בעצמו ודיבר איתנו רבע שעה בטלפון. הוא דיבר אלינו כמו אבא. מעבר לניחומים הוא הסביר לנו שגם הוא איבד ילדים ודיבר איתנו ברמה האישית ממש, שנשמור על עצמנו. פתאום אמר לנו: 'תיקחו עיפרון'. רובי ואני הסתכלנו אחד על השנייה ושאלנו, מה הוא רוצה שנעשה? הוא אמר: 'תרשמו מספר. אם אתם צריכים לדבר, תתקשרו'. נשארנו בלי מילים".

עוד סיפר האב רובי חן: "זה היה מפגש לא נעים לראש הממשלה. שאלו אותו שאלות נוקבות והפעם הוא נאלץ לתת תשובות קצת יותר ברורות. ניסיתי להבין איזה ביטחונות ראש הממשלה נותן כדי שנוכל להגיע לשלב השני והשלישי בעסקה. לצערי ראש הממשלה גמגם בתשובה הזאת ומעבר ל'בקרוב' לא שמעתי משהו מדויק. גם לנו אין זמן, גם חללים אין זמן. נגיד ויש חמישה אנשים שיודעים איפה איתי. שניים ישראל מורידה, שניים בורחים למצרים. לאחד יש בעיית זיכרון. ואז מה?"

חגית הוסיפה: "רובי שאל אותו בצורה מאוד ברורה מתי נוכל לשבת שבעה על איתי. לא הייתה קבורה, לא ישבנו שבעה. יש לנו תקווה לקבל אותו בחזרה. לי יש את הספק אם הוא באמת לא בחיים. עד שלא סוגרים לנו את הפרק הזה, הוא לא נסגר.

"הדבר היחיד שמאפשר לי לקום בבוקר זו התקווה שנצליח להחזיר את איתי. אנחנו יושבים עם שמחה ולאה גולדין באותו חדר בפגישות ומשקשקים מפחד לא להיות כמוהם, לא לחכות עשר שנים".

איתי חן הי"ד מלחמת חרבות ברזל ג'ו ביידן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}