ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
נהגים? שימו לב!

אל תמהרו לתדלק: מחיר הדלק צפוי לרדת השבוע

ירידה צפויה במחיר הדלק בישראל, לאחר עלייה קלה של ארבע אגורות בראשית החודש | מחיר הדלק צפוי לרדת בתחילת חודש אוגוסט בכ-12 אגורות

אל תמהרו לתדלק: מחיר הדלק צפוי לרדת השבוע
תחנת דלק. אילוסטרציה צילום: Jamal Awad/Flash90

בשל ירידה במחירי הדולר והוזלה במחירי הנפט, מחיר הדלק צפוי לרדת בתחילת חודש אוגוסט בכ-12 אגורות כך פורסם הבוקר (שני) בכאן חדשות. עדכון על אודות התעריף המדויק יתפרסם בימים הקרובים.

מחיר הדלק בישראל נקבע מדי סוף חודש בחישוב לפי ממוצע מחיר הנפט הנמכר באגן הים התיכון במשך חמישה ימים ברציפות עד יומיים לפני סוף החודש, דהיינו עד סיום יום המסחר היום בערב, ובהתאם לשער הדולר היציג, שייקבע ביום שני אחר הצהרים על ידי בנק ישראל.

יוסי זמיר, פלאש 90רכב בתדלוקצילום: יוסי זמיר, פלאש 90

כזכור בתחילת החודש (יולי) מחיר הדלק עלה בארבע אגורות. בהודעה שפרסם משרד האנרגיה והתשתיות נכתב כי "תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 22 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 6.46 ש"ח לליטר, עליה של 3 אג' מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 19 אגורות (ללא מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם".

ירידה במחירי הדלק בישראל בשיעור החזוי בחודש אוגוסט צפויה להשפיע על מדד המחירים בקיזוז עליות המחירים בשיעור של 0.1% ולמנוע עוד ליבוי של האינפלציה ששיעורה השנתי בישראל כיום הוא 2.9%, עשירית האחוז בלבד מתחת לרף העליון של היעד השנתי לעליית המחירים שקבעה הממשלה לכל שנת 2024 - 1%-3%.

בכאן חדשות מסבירים כי העלייה הגיעה לאחר שבחודש יוני לראשונה מזה חצי שנה, מחירי הדלק ירדו ב-38 אגורות. בהתאם לירידה זו התעריף לליטר בנזין 95 עמד על 7.52 ש"ח בשירות עצמי. קודם לכן, אירעו חמש התייקרויות רצופות, שבהן המחיר הגיע לשיא של 7.90 ש"ח. 

מחיר הדלק תחבורה יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}