ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
למרות שהכחיש

משפחות חטופים ביקשו לדעת מי מופיע בסרטון שחמאס שיגר לשר בן גביר

בעקבות הדיווח בטלגרף, ישנן משפחות שרוצות לדעת באלו חטופים מדובר כדי לקבל מהם לפחות אות חיים

משפחות חטופים ביקשו לדעת מי מופיע בסרטון שחמאס שיגר לשר בן גביר
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pixabay

מספר משפחות חטופים פנו לצה"ל בדרישה לדעת איזה חטופים מופיעים בסרטון שנטען שהוצג לשר בן גביר, והוא מכחיש. בתגובה נענו כי "הפרסום הופץ בתקשורת הזרה ועל כן הדברים בבדיקה". כך דווח ב'חדשות 12'. מאוחר יותר מסר צה"ל בתשובה רשמית למשפחות: "לא הוצג סרטון".

ב'טלגרף' הבריטי דווח כי חמאס שיגר לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סרטון שבו נראים מחבליו מענים ומתעללים בחטופים וזאת כדי ללחוץ עליו שיקל את תנאיהם של מחבלי חמאס בכלא הישראלי שהוחמרו מאז 7 באוקטובר.

בהמשך לאותו דיווח פנתה אמו ענת אנגרסט, אמו של החייל החטוף מתן הגיבה ואמרה: ״בן גביר טוען שלא ראה אף סרטון, אז אני מזמינה אותו לבוא ולראות את הסרטון של הבן שלי, פצוע קשה, מדבר בפנים חבולות מעינויים מתוך השבי״.

הכתבת מיכל פעילן שפרסמה על דרישת המשפחות מצה"ל לדעת מי מופיע בתיעוד, ציינה כי מאז הפרסום עשרות משפחות פנו אליה כדי להבין אם יודעים מי החטופים בסרטון. אין להם אף גורם רשמי שמספק תשובות. "תבינו שזה לא רק הפחד שהאהוב שלך עובר עינויים, זה גם אות חיים שגם אם הוא נוראי, הוא קריטי", הסבירה.

בתוך כך, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב והצהיר: "לא תהיה שום הקלה בתנאי המחבלים בכלא, גם אם חמאס יפרסם סרטונים שמטרתם לגרום לישראל להיכנע לתכתיביו.

התשובה לחמאס היא ברורה מאוד: צריך לכבוש את שטח הרצועה מידיו לצמיתות, להפסיק את העברת הסיוע ההומניטרי, ולהמשיך בכתישתו מהאוויר, הים, היבשה ומתחת ליבשה, עד הכרעתו המוחלטת, כאשר גם הקשחת התנאים של המחבלים בכלא היא חלק מהפעולות הנעשות כדי להכריעו. כך צריכה לפעול מדינה חפצת חיים במזרח התיכון.

ב7.10 תנאי המחבלים בכלא היו תנאי דה לוקס (בניגוד לעמדתי), ולמרות זאת מחבלי החמאס טבחו, אנסו וחטפו. הם מעולם לא היו זקוקים לתירוצים כדי לממש את תאוותם האנטישמית".

משפחות חטופים צה"ל חמאס איתמר בן גביר תנאי מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}