ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
במסגרת פשרה

רוכב אופנוע שנפגע מרכב שחתך נתיבים זכה בפיצויי עתק

מומחה קבע כי כתוצאה מהתאונה סובל הרוכב מנכות קבועה בשיעור 10% בכף ידו, עם השלכה תפקודית, וכן מנכות בשיעור 20% בקרסולו, גם כאן, עם השלכה תפקודית נרחבת | הסיפור המלא

רוכב אופנוע שנפגע מרכב שחתך נתיבים זכה בפיצויי עתק
רוכב אופנוע צילום: unsplash

תושב חולון בן 52 נפגע בתאונת אופנוע ברחוב ארלוזורוב בתל אביב עקב רכב שפגע בו בעוצמה והעיף אותו לצד הכביש, לאחר שחתך נתיבים בפראות. 

רוכב האופנוע הובהל לבית החולים איכילוב ממקום התאונה. בבית החולים אובחן שבנוסף לפגיעות בכל חלקי הגוף, סובל הרוכב משבר בקרסול רגל שמאל, ומשבר בשורש כף יד ימין.

הוא הובהל לניתוח בקרסול, בהרדמה מלאה, במהלכו הוחדרו פלטות מתכת לרגלו על  מנת לקבע את המקום. לאחר שהתאושש הוא גובס בגפיו ושוחרר לביתו להמשך מנוחה.

לאחר שהוסרו הקיבועים מגפיו כאביו לא חלפו, אלא רק גברו, וכעבור מספר ימים הוא פנה שוב לבית החולים בתלונות על כאבים קשים באגודלו. בשלב זה נערכה לו בדיקת MRI שאבחנה קרע ברצועה באגודל, והוא הופנה לטיפול שמרני.

בתוך כך, הכאבים ברגלו הפכו לקשים מנשוא, גם לאחר שחולצו מקרסולו פלטות המתכת. הוא הוגבל להליכה עם קביים למספר שבועות, אך גם לאחריהם, הוא ממשיך להתקשות בדריכה על הרגל, ובכל עשר דקות של עמידה הוא חייב לנוח. 

לדבריו, הכאבים תוקפים אותו גם בשינה, וגם כאשר הוא חוטף מכה קלה באזור הפגיעה. בצר לו, פנה רוכב האופנוע לעו"ד שירן כהן, המתמחה בייצוג נפגעי תאונות דרכים מול חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי, אשר הגישה בשמו תביעה נגד חברת  הפול אשר ביטחה את האופנוע שברשותו בביטוח חובה. 

לדברי  עו"ד כהן, הפיצויים המשולמים לנפגעי תאונות הדרכים, נגזרים משלל מרכיבים, וביניהם משיעור הנכות שלהם בעקבות התאונה, גילם של הנפגעים, שכרם טרם התאונה, והפגיעה בתפקודם. כמו כן, מציינת עו"ד כהן כי חוק הפלת"ד קובע אחריות מוחלטת, כלומר זכאות לפיצוי כספי גם במקרה שבו הנפגע אשם בתאונה. 

בתביעה אותה הגישה עו"ד שירן כהן בשמו של הרוכב, נטען כי מאז התאונה נפגע תפקודו הגופני והנפשי בצורה קשה. הוא לא מסוגל להתנייד ללא עזרים, מתקשה בהפעלת ידו הדומיננטית, וסובל מכאבים מתמשכים ברגלו ובידו. כתוצאה מכך, כך נטען, נאלץ התובע להפחית באופן משמעותי בשעות עבודתו ושכרו נפגע.

במסגרת התביעה, אותה הגישה לבית משפט השלום ברמלה, ביקשה עו"ד כהן למנות מומחה רפואי מטעם בית המשפט שיבדוק את נכויותיו של התובע. 

בעקבות בקשתה, הורה בית המשפט על מינויו של מומחה לכירורגיה אורתופדית, אשר בדק את הרוכב, ומצא כי הוא ממשיך לסבול ממגבלות משמעותיות בתפקוד ידו הדומיננטית, חודשים ארוכים לאחר התאונה, ובתוך כך גם מקושי ניכר בניידות עקב הפגיעה ברגלו. 

בנוסף, ציין המומחה, כי התובע סובל מכאבים מתמשכים, פונה שוב ושוב למוסדות רפואיים, מבלי שכאביו פוסקים. 

בסיום, קבע המומחה כי כתוצאה מהתאונה סובל הרוכב מנכות קבועה בשיעור 10% בכף ידו, עם השלכה תפקודית, וכן מנכות בשיעור 20% בקרסולו, גם כאן, עם השלכה תפקודית נרחבת. 

בנוסף קבע המומחה כי התובע סובל גם מנכות בשיעור 5% עקב הצלקת הגדולה ברגלו, שנוצרה עקב החדרת והוצאת המתכות מקרסולו.

לסיכום, קבע המומחה את נכותו המשוקללת של הרוכב על שיעור של 32%, וכן העניק לו נכויות זמניות שנעו בין 30%-50% לאורך 15 חודשים ממועד התאונה. 

לאחר הגשת חוות דעת המומחה, ולנוכח הנכות המשמעותית שאותה קבע, הגיעו הצדדים לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט, במסגרתה הסכימה חברת הביטוח הפול לפצות את הרוכב בלא פחות מ-435 אלף שקלים.

לאחרונה, קיבל בית משפט השלום ברמלה את הפשרה בין הצדדים, וחתם אותה כפסק דין.
 

רוכב אופנוע פיצוי כספי תאונת דרכים חברת ביטוח נכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}