ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
תתפוצצו

80 מחבלי חמאס קיבלו ייצוג משפטי • אלו הסכומים

הרשות השופטת מסבירה כי "החוק מחייב ייצוג על ידי סנגור במקרים שבהם העצור מתייצב בהיוועדות חזותית. שכר הטרחה משולם מכספי אוצר המדינה בהתאם לקבוע בתקנות"

80 מחבלי חמאס קיבלו ייצוג משפטי • אלו הסכומים
שטרות כסף צילום: דוברות המשטרה

מאות אלפי שקלים אושרו עד כה לצורך מימון ההגנה המשפטית למחבלי הנוחבה של חמאס נכון לאמצע חודש יולי. כך נחשף ב'כאן 11'.

מאז מתקפת הפתע של חמאס בחג שמחת תורה, אושר ייצוג ל-80 מחבלים, הסכום הגבוה ביותר שאושר למחבל הוא 10,801 שקלים. ל-16 מחבלים אושר ייצוג בסך 6,000 שקלים לכל אחד. ל-6 מחבלים אושר ייצוג בסך 7,500 שקלים לכל אחד. הסכום הממוצע שאושר עומד על כ-4,500 שקלים. בהעדר חקיקה הסכומים צפויים לעלות.

דוברות הרשות השופטת מסרה בתגובה כי "החוק מחייב ייצוג על ידי סנגור במקרים שבהם העצור מתייצב בהיוועדות חזותית. שכר הטרחה משולם מכספי אוצר המדינה בהתאם לקבוע בתקנות. הנהלת בתי המשפט פנתה למשרד המשפטים לצורך בחינת אופן יישום ההחלטות השיפוטיות ומציאת מקור תקציבי, והנושא נמצא עדיין בבחינה".

חיים גולדברג, פלאש 90מחבלי חמאס בכלאצילום: חיים גולדברג, פלאש 90

נזכיר כי ועדת החוקה אישרה לפני שבועיים לקריאה ראשונה את הצעת החוק למניעת מימון משפטי למחבלי המלחמה. ההצעה, שמגיעה כתיקון לחוק הסניגוריה הציבורית, מגדירה את המחבל שייכלל בחוק כמי שאינו תושב או אזרח ישראלי, שחשוד או נאשם בטרור מ-7 באוקטובר, ושימונה לו סניגור מכוח החוק. שכר הסנגור שלו ישולם מכספים שיוקפאו מתוך הכספים שנועדו לרשות הפלסטינית, ולא מקופת המדינה, כפי שדרש בית המשפט.

גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הצהיר כי משרדו לא יממן אף לא בשקל אחד ייצוג למחבלים ואף הורה לאגף התקציבים במשרדו שלא לשתף פעולה עם הוראת בית המשפט.

ייצוג משפטי הסניגוריה הציבורית מחבלי חמאס הרשות השופטת מלחמת חרבות ברזל 7 באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}