ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
השלום נמשך

שש וחצי שנים אחרי: האחים יפתחו בתי מדרש ויכובדו בסנדקאות

שש וחצי שנים אחרי הסתלקותו של הרבי ה'תורת מרדכי' מויז'ניץ זצ"ל ובאחדות מופלאה שמדהימה את עולם החסידות יחלו בחצרות ויז'ניץ לפתוח בתי מדרש גם במקומות מושבם של האחים

שש וחצי שנים אחרי: האחים יפתחו בתי מדרש ויכובדו בסנדקאות
האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי צילום: יוסי גולדברגר

האחדות המדוברת ביותר בעולם החסידות היא האהבה והאחווה השוררת בין שמונת אדמו"רי ויז'ניץ, בני האדמו"ר בעל ה'תורת מרדכי' מויז'ניץ ממונסי זצ"ל. 

האדמו"רים מנהלים קשר שוטף ורציף והאחד מכבד את רעהו בצורה שאינה מוכרת בעולם החסידות, גם אם היו כאלה שחשבו שהאחדות לא תחזיק מעמד כולם התבדו בסופו של דבר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מיד לאחר הסתלקותו של הרבי זצ"ל נמנו וגמרו האחים כי כל אחד ינהל את מושבו במקום מגוריו, מונסי, קאיימשא לייק, ויליאמסבורג, בורו פארק, מונטריאול, לונדון, ירושלים, ובית שמש.

כמו כן הוחלט כי במשך חמש שנים אף אדמו"ר לא יפתח בית מדרש בעיר שבו מנהל האח את בית מדרשו וכך גם לגבי סנדקאות, לדוגמא חסיד של הרבי מויליאמסבורג שמתגורר במונסי יכבד את הרבי ממונסי בסנדקאות ולא את הרבי שלו מויליאמסבורג כך גם בשאר המקומות.  

ארכיוןהאדמו"ר מויז'ניץ ממונסי זצ"לצילום: ארכיון

כעת, במהלך דרמטי של שלום ושלווה האדמו"ר מוי'זניץ ממונסי שהוא האח הגדול אישר לאחיו האדמו"רים מהיום לקבל סנדקאות מחסידים מערים אחרות, וגם לפתוח שטיבלא'ך לחסידים שמתגוררים בעיר אחרת.

זה הגיע לאחר שש וחצי שנים אחרי פטירת בעל ה'תורת מרדכי' עד עכשיו כאמור האחים לא לקחו סנדקאות מחסידים שמתגוררים בערים אחרות,  מפני כבוד האח הגדול, וגם לא פתחו שטיבלא'ך לחסידים בעיר אחרת של אחד האחים.

בשבוע שעבר כשהרבי היה בהרים, הרבי ישב עם האחים האדמו"רים ואמר להם שמהיום אפשר לקבל סנדקאות ולפתוח שטיבלא'ך בערים אחרות, וגם כוללים ומוסדות תורה נפרדים.

ויז'ניץ ממונסי הרבי התורת מרדכי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}