ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
התאריך נדחה

לקראת מחסור במלצרים? זעם בענף: "ניתוק מהמציאות"

"מי שישלם את המחיר זה שוב האוכלוסייה החלשה ביותר, המלצרים. רשות המיסים לא מודיעה על פגיעה בפשיעה הכלכלית השחורה או בעשירים מאד, אלא במי? במלצרים? בלקוחות שעליהם ההתייקרות הזו תיפול?"

לקראת מחסור במלצרים? זעם בענף: "ניתוק מהמציאות"
אילוסטרציה צילום: unsplas

רשות המסים הודיעה ביום חמישי האחרון כי מעתה טיפ למלצרים ולברמנים יחויב במע"מ של 17%. ענת דוידוב דנה בכך ברדיו 103fm עם שי ברמן, לשעבר מנכ"ל איגוד המסעדות, אשר הביע את דעתו בנשא והסביר מי יפסיד כלכלית מההחלטה הזו.

לדבריו, "סיפור הטיפים הוא סיפור תרבותי משפטי-משפטי שנמשך הרבה שנים. הדיון הוא בעצם למי שייך הטיפ הזה? למי ההכנסה הזו שייכת? וזה בסיס המחלוקת, זו מחלוקת שמתנהלת שנים. והטענה של רשות המיסים היא שהכסף הזה שייך למסעדות, רק שזה לא מתכתב עם פסיקות של בתי המשפט".

"כ-200 מיליון שקל בשנה להכנסות המדינה"

"המחוקק במדינת ישראל לא חוקק חוק בעניין הזה, חדלי האישים שיושבים שם ואוהבים להאשים כל הזמן את מערכת המשפט לא דאגו לסדר את העניין הזה. ולכן זה הגיע כל פעם לפתחו של בית המשפט שנאלץ להחליט. אני מעריך את סכום הטיפים כ-200 מיליון שקל בשנה, להכנסות המדינה זה כסף קטן. מי שישלם את הכסף הזה זה המלצרים ששכרם ירד בצורה דרסטית", הוסיף.

בסיום השיחה סיכם: "שכר המלצרים ירד באופן דרסטי ומדהים שהם עושים את זה בעת הזאת, בתקופה הזאת - הרי מי הם המלצרים? חבר'ה צעירים שיצאו עכשיו מעזה ורוצים להרוויח קצת כסף. רשות המסים היא זרועה ביצועי - הניתוק מהמציאות היא של משרד האוצר, בטח סמוטריץ' הלך לרשות ואמר שחסר לו קצת כסף. המסעדנים לא יכולים לציית לזה, המשמעות של הדבר הזה הוא קריסת מערך השירות במסעדות".

"מי שישלם את המחיר זה שוב האוכלוסייה החלשה ביותר"

במקביל, רואה החשבון אריאל פטל, המועמד לנשיאות לשכת רואי החשבון, התייחס לכך ברדיו 'גלי ישראל' ואמר: "מי שישלם את המחיר זה שוב האוכלוסייה החלשה ביותר, המלצרים. רשות המיסים לא מודיעה על פגיעה בפשיעה הכלכלית השחורה או בעשירים מאד, אלא במי? במלצרים? בלקוחות שעליהם ההתייקרות הזו תיפול?".

עוד הוסיף והזכיר, "בשנת 2012 התפרסם פסק דין של העליון ובו נקבע שאם נכנס סכום כסף לקופת מסעדה שהוא לא חלק ממחיר המוצר אלא תוספת כספית מרצון הלקוח - הכסף הזה לא חייב במע"מ, באה רשות המיסים וקובעת שהיא כן רוצה מע"מ מתוך הסכום הזה ומה שנשאר ילך לעובד, אחרי מיסוי וביטוח לאומי כמובן".

בתוך כך, רשות המיסים עדכנה הערב כי לאחר פגישה שנערכה עם נציגות הלשכות המקצועיות והמסעדנים, החליטה הנהלת רשות המסים כי פעולות האכיפה בנושא יחולו על עסקאות שיבוצעו מיום 1.1.2025.

מלצרים טיפים רשות המיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}