ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
החרפה ביחסים

חזית חדשה: ארדואן איים בפלישה לישראל וזעם על אבו מאזן

נשיא טורקיה ארדואן, אמר כי טורקיה צריכה להיות חזקה ואיים לפלוש לישראל: "עלינו להיות מאוד חזקים כדי שישראל לא תוכל לעשות את זה לפלסטין". ארדואן גם פתח במתקפה חריפה על נשיא הרשות הפלסטינית כי לא הגיע לנאום בפרלמנט הטורקי

חזית חדשה: ארדואן איים בפלישה לישראל וזעם על אבו מאזן
ארדואן ואבו מאזן בטורקיה צילום: לשכת נשיא טורקיה

נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, איים בפלישה לשטח ישראל. ארדואן אמר בכינוס פוליטי: "כפי שנכנסנו לקראבך וללוב, נעשה את אותו הדבר לישראל". את הדברים אמר הנשיא הטורקי במפגש של הארגון המחוזי של מפלגת הצדק והפיתוח בריזה שבצפון טורקיה.

הנשיא אמר עוד: "אנחנו חייבים להיות מאוד חזקים כדי שישראל לא תוכל לעשות את הדברים האלה לפלסטין".

נשיא טורקיה ארדואן גם פתח במתקפה חריפה על נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, בדרישה ממנו להתנצל על סירובו להיענות להזמנה לנאום בפני הפרלמנט הטורקי באנקרה.

"מחמוד עבאס, שלא הגיע למרות ההזמנה שלנו לנאום בפני הפרלמנט, חייב לנו התנצלות. בוא נראה אם ​​הוא יסכים לבוא עכשיו", אמר ארדואן במהלך אירוע צדקה.

דבריו של הנשיא הטורקי חושפים את הקרע הגובר בין רמאללה לאנקרה, בעקבות העמדה של טורקיה עם ארגון הטרור חמאס, היריבה של הרשות. ארדואן גם אירח את בכירי חמאס מאז ה-7 באוקטובר.

הוא גינה את ארצות הברית על כך שאפשרה לראש הממשלה נתניהו לנאום בקונגרס. "כולנו היינו עדים למחזה המביש בבית הנבחרים. למען האמת, אנחנו נבוכים עבור האנושות לאור מה שראינו שם. הם פרסו את השטיח האדום עבור מישהו כמו נתניהו ומחאו לו כפיים עד שכאבו להם הידיים".

 

 

רג'יפ טאיפ ארדואן מלחמת חרבות ברזל ארצות-הברית ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}