י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
הירדנים מזהירים

חשש אזורי: "מלחמה נגד לבנון היא מלחמה נגד כל הלבנונים"

"חיזבאללה מוכן לסגת אל מעבר לליטני אם ישראל תפסיק את ההפרות שלו", מצהיר שר החוץ הלבנוני. לדבריו: "כל מלחמה נגד לבנון היא מלחמה נגד כל הלבנונים, ישראל צריכה לחשוב הרבה לפני שתפגע"

חשש אזורי: "מלחמה נגד לבנון היא מלחמה נגד כל הלבנונים"
המגרש אחרי האסון צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

בירדן חוששים מאוד מהסלמה אזורית בעקבות התגובה הישראלית הצפויה לטבח 12 הנערים והנערות במג'דל שמס. משרד החוץ הירדני מסר הערב בהודעה רשמית: "מזהירים מפני ההסלמה המסוכנת בדרום לבנון ומהשלכות של הצתת מלחמה חדשה מול לבנון, בצל ההתפתחויות המסוכנות שכללו נפילת רקטה במג'דל שמס. זה עלולה לדחוף למלחמה אזורית כוללת".

לצד זאת שר החוץ הלבנוני עבדאללה בּוּ-חָבּיבּ אמר לערוץ אל-חדת הסעודי' כי "אם ישראל תפסיק את ההפרות שלה - חיזבאללה מוכן לסגת אל מעבר לליטני. כל מלחמה נגד לבנון היא מלחמה נגד כל הלבנונים, ישראל צריכה לחשוב הרבה לפני שתפגע. זה לא אינטרס של ישראל ולבנון שתפרוץ מלחמה נרחבת בין שני הצדדים. הבחירות שלנו הן בין רע לגרוע".

בתוך כך, מנהיג הדרוזים בלבנון וליד ג'ונבלאט אמר היום לאל-ג'זירה כי "הטענה הישראלית שחיזבאללה שיגר את הרקטה לעבר מג'דל שמס היא שקרית. מג'דל שמס היא ערבית ורוב תושביה סירבו לקבל אזרחות ישראלית".

לדבריו, "השליח האמריקני עמוס הוכשטיין אמר שישראל תגיב באופן נרחב ואני מזכיר לו שהוא מתווך ולא צינור להעברת איומים של ישראל. הנחיתי אותו לחזור לתפקידו הבסיסי - לשאוף להפסקת אש בדרום לבנון".

הטבח במג'דל שמס האסון במג'דל שמס ירדן לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}