ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הלחימה בדרום

דיווח: מחבלי חמאס חופרים מנהרות בידיים, והטקטיקה של הארגון

הפיקוד של חמאס מקוטע ונשען על הודעות שנמסרות באופן אישי כדי להימנע ממעקב ישראלי. חלק גדול מרשת המנהרות העצומה מתחת לעזה גם הושמד או נפגע. ארסנל הטילים והרקטות של חמאס התרוקן מאוד

דיווח: מחבלי חמאס חופרים מנהרות בידיים, והטקטיקה של הארגון
כוחות צה"ל בתוואי המנהרות צילום: דובר צה"ל

סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה כתבה נרחבת על מצב ארגון הטרור חמאס, וציינה כי לאחר תשעה חודשים חמאס נחלש מאוד לאחר שהותקף קשות על ידי ישראל. חמאס ביצע תקיפה חוצת גבולות נוראית על ישראל ב-7 באוקטובר, אך מאז הוא נחלש באופן משמעותי.

בתחילת המלחמה, סרטוני תעמולה של חמאס הראו מחבלים עם שריון גוף, פלג גופם עטוף בחגורות תחמושת. כעת, קבוצות קטנות של מחבלים מסתובבים עם חולצות טריקו ובעיקר עושים פיגועי פגע וברח ברחובות המופצצים של עזה, כך עולה מהסרטונים שחמאס עצמו מפרסם.

סוכנות הידיעות רויטרס שוחחה עם שלושה מקורות בעלי ידע בטקטיקות של חמאס, שני מחבלים לשעבר של חמאס, שלושה בכירים פלסטינים, שני מקורות צבאיים ישראלים וגורם הגנה ישראלי כדי לשפוך אור על מצבה של הארגון והאסטרטגיה של ראשי הארגון.

שני מקורות ישראלים ושני גורמים פלסטינים אמרו לרויטרס כי רשת תקשורת שנבנתה על ידי חמאס לפני המלחמה נפגעה קשות. הפיקוד של חמאס מקוטע ונשען על הודעות שנמסרות באופן אישי כדי להימנע ממעקב ישראלי. גורם פלסטיני המכיר את הטקטיקות הצבאיות של חמאס אמר כי אובדן כוח אדם והרס רשת התקשורת פירושו שקבלת ההחלטות הריכוזית קרסה. חלק גדול מרשת המנהרות העצומה מתחת לעזה גם הושמד או נפגע.

על פי הדיווח, טקטיקות הלוחמה שננקטו על ידי חוליות הטרור של חמאס בשבועות האחרונים נועדה פשוט להבטיח שהארגון ישרוד, חמאס התעקש שלמרות האבדות, מבנה הפיקוד שלו נשאר במקומו, גם אם נחלש. בכיר חמאס סאמי אבו זהרי אמר לרויטרס כי דברי ישראל מוגזמים: "העובדות בשטח שונות לחלוטין", אמר.

גם ארסנל הטילים והרקטות של חמאס, שעמד פעם על בין 15,000 עד 30,000, התרוקן מאוד. מנגד רשת המנהרות שנפגעה על ידי כוחות צה"ל,  עדיין פעילה בחלקה.

לפי שני מקורות המקורבים לחמאס, המחבלים מופיעים מפיר אחד, פוגעים בטנק או מכינים מארב לטנק אחר, ואז נעלמים עד שהם מופיעים שוב בפיר אחר.

לפי גורמים בחמאס, כמה מנהרות חדשות נחפרות ביד ככל הנראה מחוסר כלי חפירה. רויטרס ציינה כי היא לא הצליחה לאמת זאת באופן עצמאי. גורם צבאי ישראלי אמר לרויטרס כי "הרבה מתשתיות צבאיות של חמאס, כולל מנהרות, הושמדו, אך יש עדיין הרבה מה לעשות".

חמאס מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}