ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
עדויות מצמררות

בן ה-14 ששהה במגרש המוות: "ראיתי דברים נוראיים, לא אשכח את מצב הגופות"

בין אלפי המבוגרים שהשתתפו היום במסע ההלוויה של 11 מהנרצחים בפגיעת הרקטה במג'דל שמס, נכחו מאות ילדים שליוו למנוחות את חבריהם. חלק מאותם ילדים שיחקו רק אתמול לצד הנרצחים במגרש הכדורגל שנפגע מהרקטה

בן ה-14 ששהה במגרש המוות: "ראיתי דברים נוראיים, לא אשכח את מצב הגופות"
הלוויית הילדים במג'דל שמס צילום: David Cohen/Flash90

בינות לאלפים שהשתתפו הבוקר במסע הלוויה של 11 ילדים ונערים שנרצחו אתמול בצפון, נכחו אף מאות ילדים אשר נטלו חלק וליוו למנוחות עולמים את חבריהם שכאמור- נרצחו מפגיעת רקטה ששיגר חיזבאללה למגרש הכדורגל במגדל שמס. חלק מאותם ילדים שיחקו רק אתמול לצד הנרצחים במגרש הכדורגל שנפגע מהרקטה.

ז'ואן ווילי, נער בן 14 בלבד ששהה במגרש הכדורגל בעת נפילת הרקטה, סיפר לynet על האסון: "שמעתי את האזעקה ולא ידעתי מה לעשות כי החברים לא רצו למיגונית, בגלל שאצלנו כבר רגילים שכל הזמן יש אזעקות ויש כאלה שיוצאים לצלם את היירוטים", הוא תיאר. 

לדבריו, "אני תמיד רץ למיגונית, אבל הפעם נעמדתי ממול ופתאום היה פיצוץ אדיר ונפלתי לרצפה. כולם מסביבי צרחו מכאבים. לקח לי זמן לעמוד על הרגליים והייתי בהלם. נפצעתי ברגל מרסיס שפגע בי ולא יכולתי לזוז. רק אחרי כמה רגעים הצלחתי ללכת ואז ראיתי דברים נוראיים. זה היה נורא, הכול היה מלא דם". 

Michael Giladi/Flash90זירת האסון במג'דל שמסצילום: Michael Giladi/Flash90

הנער אמיר ספדי סיפר אף הוא לynet על ההלם מאז פגיעת הרקטה, ואמר כי "הבית שלנו ממש קרוב. כשהגעתי ראיתי דברים שנחרטו בראשי ואיני יכול לשכוח. אתמול נהרגו ילדים ונערים, ואולי אנחנו הבאים בתור. אני מקווה שהמדינה תעשה משהו". הנער ערוה, שחבריו בני הדודים פג'ר ליית אבו סאלח וחאזם אכרם אבו סאלח נרצחו מפגיעת הרקטה, הוסיף: "אנחנו משחקים במגרש כל יום ומקווים לחיים טובים. חאזם ופג'ר לא היו רק בני דודים - אלא חברים הכי טובים. תמיד היו יחד, אכלו, הסתובבו וצחקו - ובסוף נרצחו באותו מקום. ראיתי אותם כמה דקות לפני הפיצוץ, כשהם התכוונו לעזוב את המגרש. הם אמרו 'אוהבים את כולם, כמה נעים להיות איתכם', ולפני שהלכו, נפלה הרקטה והם מתו".

נער נוסף שהיה במקום, נאדם, סיפר כי "נשארנו בחיים בנס". לדבריו, "מה שראינו בשטח לא פשוט. זה המקרה הכי קשה שאני עובר בחיי, ואני לא חושב שאעבור משהו קשה יותר מהאסון הזה - שהרס אותנו נפשית. לא אשכח את מצב הגופות". חסן שקיר, תושב מג'דל שמס, הוסיף: "זה אסון שחיכינו לו, אבל לא חשבנו שזה יהיה בגודל הזה. חיכינו לנפילות ופצועים, כי היו הרבה נפילות לאחרונה. כששמענו שנפל טיל לא חשבנו שזה אסון - אבל כשהגענו למקום ידענו שאנחנו באסון גדול. 

"יש משפחה שקברה את הילד הראשון ונסעה לבית החולים שם יש לה ילד נוסף בטיפול נמרץ", הוסיף. "אנחנו תמיד חוששים. ראשי המועצות בכמה כפרים ניסו לפנות לממשלה ולשרים לקבל תמיכה - אבל לא קיבלנו אפילו 10 אחוזים ממה שהיינו צריכים. עכשיו כל השרים באים, הם רוצים לנחם אבל עוזבים מיד בלי נאומים. אנחנו אמרנו להם שאין זמן לנאומים".

אבראהים נסאר, אחיינו של אחד ההרוגים, סיפר כי יצא לזירת הפגיעה מיד כששמע את הפיצוץ. "כשהגעתי ראיתי את אחייני בין ההרוגים. לא קל להתאושש מהמצב הקיים, וייקח לנו זמן לחזור לשגרה".

פגיעת הרקטה במג'דל שמס (יולי 2024) חיזבאללה דרוזים ילדים הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}