ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
האסון במג'דל שמס

עדויות קשות: "ילדים היו קשים לזיהוי, אימהות נאלצו להיכנס לחדרי ניתוח"

ד"ר סאלח חסן, שבנו נפצע, אמר בדמעות: "ילדים היו קשים לזיהוי, אימהות נאלצו להיכנס לחדרי ניתוח". על המראות הקשים אמר. "הנפילה הייתה בדיוק בתוך המגרש, בשער היציאה ממנו לכיוון המיגונית"

עדויות קשות: "ילדים היו קשים לזיהוי, אימהות נאלצו להיכנס לחדרי ניתוח"
הלוויית הילדים במג'דל שמס צילום: David Cohen/Flash90

ד"ר ראשד אבו סאלח, היה מבין הראשונים שהגיעו אתמול לזירת הטבח במג'דל שמס, שבה נרצחו 12 ילדים ונערים מרקטת חיזבאללה, בהם גם שלושה מקרובי משפחתו, וטיפל בפצועים מהפגיעה הישירה. "אני גר קרוב למגרש הכדורגל. הייתה אזעקה ובתוך שתיים-שלוש שניות נשמע הרעש של הנפילה והבום העצום. ראינו שהרקטה נפלה במגרש כדורגל שבו הייתה קבוצת אימון של ילדים בגילי 16-8" סיפר לאתר Ynet. על המראות הקשים אמר. "הנפילה הייתה בדיוק בתוך המגרש, בשער היציאה ממנו לכיוון המיגונית".

הוא המשיך לספר: "התחלנו לזהות מי במצב קשה מאוד וטיפלנו בהם. בהתחלה היינו צוות מצומצם ואז הגיעו רופאים וצוות מד"א, ביצענו פעולות של עזרה ראשונה, אחר כך החייאה ואפילו החייאה מתקדמת, ופינינו את הפצועים לנקודת המפגש עם המסוקים שהייתה מחוץ לכפר. באותו זמן הרגשות מתנתקים, חושבים רק על טיפול הפצועים. רופא לא מזהה מי הפצוע, צריך להציל לו את החיים. אחרי שהכול הסתיים והתמונות חוזרות בראש, אתה מעכל שאלו ילדים שאתה מכיר".

חסן שאקיר, תושב מג'דל שמס שבנו נפצע מפגיעת הרקטה, סיפר לווינט בדמעות על שאירע אתמול במגרש הכדורגל. "עד עכשיו אנחנו לא מעכלים, כי האירוע יותר גדול ממה שחשבנו. היו ילדים שהיה מאוד קשה לזהות, אימהות נאלצו להיכנס לחדרי ניתוח ולזהות אם זה הילד שלהן. זה קשה. כל הזמן היו נפילות קרוב לפה, אבל לא בכפר עצמו. התחלנו להתריע ולהגיד שזה יגיע".

שאדי אבו סאלח, שבנו סיראג' (14) נפצע בינוני, סיפר לווינט על התחושות: "אנחנו עוברים קטסטרופה שלא עברנו בחיים שלנו. הבן שלי בסדר, הוא התאושש, התחיל לדבר וללכת. היה לנו מזל מאלוהים. ברגע שהוא התאושש התחלתי לספר לו לאט-לאט על מה שקרה. כל אלה שנהרגו היו חברים שלו. לא חשבנו בחיים שיהיה לנו דבר כזה. אפילו כששמענו את הפיצוץ הזה, אמרנו שזה כפר וזה. אבל התברר בסוף שזה טיל במשקל של חמישים קילו, והוא נפל ליד מגרש. אלה ילדים חפים מפשע ששיחקו שם. מה אתם עושים שרירים על ילדים קטנים? זו מלחמה של גברים, זו לא מלחמה של ילדים. מה היעד שהגעתם אליו עכשיו? אנחנו מפקירים את הצפון וחייבים להתייחס אליו יותר טוב, כמו שמתייחסים לדרום ולמרכז".

 

האסון במג'דל שמס מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}