ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"כליה על עם ישראל"

לפני שהמדינה נחרבת: האזהרה החמורה של יצחק בריק

בריק מזהיר: "אם גם הפעם הם יחליטו לפי תחושות הבטן ולא מהראש, צפויה לבוא כליה על עם ישראל"

לפני שהמדינה נחרבת: האזהרה החמורה של יצחק בריק
יצחק בריק צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אלוף (מיל') יצחק בריק מי שנחשב כ"עומד בשער" שהתריע על תרחיש השבעה באוקטובר, מזהיר את קברניטי המדינה הן בדרג המדינה והן בדרג הצבאי מלהיכנס לעימות כולל עם חיזבאללה.

במאמר שפרסם ב"מעריב" טוען בריק כי הפגיעה הקשה במג'דל שמס שהובילה להרג 12 ילדים היא תרחיש צפוי. "היה ברור לי שמבחינה סטטיסטית זה רק עניין של זמן עד שתפגע רקטה אחת בכמות גדולה של אנשים", כותב.

בריק מזהיר כי "בשל כך, עלולה להתפתח הסלמה בצפון שתגרור מלחמה אזורית כוללת ותחריב לנו את המדינה".

לדבריו, "מי שיגיב עכשיו מתחושות בטן ומתוך נקמה, ולא מתוך מחשבה תחילה - עלול לגרור את ישראל למלחמה אזורית שתביא שיגורים של אלפי טילים, רקטות וכטב״מים מדי יום ביומו".

הוא מתאר כי "השיגורים יהיו על מרכזי האוכלוסייה, כמו גוש דן ומפרץ חיפה, על תחנות הכוח, על משק המים, על אסדות הגז שלנו בים, על תשתיות התעשייתיות והתחבורתיות, על בסיסי צה"ל של זרוע האוויר והחלל, זרוע הים וזרוע היבשה. עקב כך, ייגרמו אבדות כבדות מאוד לישראל ותיהרס המדינה".

"יש רק דרך אחת לעצור את מחול השדים הזה: צריך לסיים מייד את מלחמת 'חרבות ברזל', שממילא אינה מובילה אותנו למיטוט חמאס", טוען.

בריק טוען כי "כל עוד המלחמה 'חרבות ברזל' תמשך, זה רק עניין של זמן עד שתפרוץ מלחמה אזורית כוללת". "תגובה צריך לתת, אבל בשיקול דעת שלא תבעיר את כל המזרח התיכון", הסביר.

לדבריו, "במידה ונפסיק את המלחמה בעזה, יש להניח שגם חיזבאללה ינצור את אשו. כך יהיה בידי ישראל הזמן להכין את העורף למלחמה ולשקם את הצבא ולהכינו למלחמה אזורית, שהיום הוא אינו מסוגל לעמוד בה".

הוא מזכיר כי "כיום, ניצבים סביב ישראל כטבעת חנק כ־250 אלף טילים, רקטות וכטב"מים. מהם ישוגרו עלינו מדי יום ביומו מעל 3,000 טילים, רקטות וכטב"מים ויחריבו את מדינתנו".

"לסיום", מזהיר בריק, "אם גם הפעם ביבי, גלנט והרצי הלוי יחליטו לפי תחושות הבטן ולא מהראש, צפויה לבוא כליה על עם ישראל".

לבנון חיזבאללה יצחק בריק הטבח במג'דל שמס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}