ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
כתב אישום

רצח בנסיבות מחמירות: נמלט משוטרים - וגרם לתאונה קטלנית

כתב אישום בגין רצח בנסיבות מחמירות במהלך נסיון הימלטות משוטרים

ארכיון. לתמונה אין קשר לידיעה
ארכיון. לתמונה אין קשר לידיעה צילום: דוברות צוות הצלה

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז לוד כתב אישום נגד שב״ח זיאד גזאווי בן 29 תושב רמאללה, בגין רצח בנסיבות מחמירות של ליובוב מלניק  (69) ז״ל במחלף שפירים, במהלך נסיון הימלטות מהשוטרים. 

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד נתיאה פיצ'חזה מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי), בליל 8/7/24 גנב הנאשם רכב ברחובות ונסע לראשון לציון. בעקבות דיווח שהתקבל למשטרת ישראל על אודות גניבת הרכב, שוטרות אשר הבחינו בנאשם סימנו לו לעצור. הנאשם החל להימלט וניידת נוספת דלקה אחריו. במהלך הימלטותו, חצה הנאשם צומת ברמזור אדום והמשייך לכיוון צומת מחלף שפירים תוך שהגביר את מהירות הנהיגה. 

הנאשם נכנס לצומת מחלף שפירים באור אדום, במהירות 146 קמ"ש והתנגש בעוצמה ברכב בו נסעה ליובוב ז״ל לצד בתה אשר נהגה ברכב. בעקבות ההתנגשות, נדחף רכבן והתהפך, וכתוצאה מכך נגרם מותה של האם, ובתה נחבלה קשה. 

כתב האישום מייחס לנאשם מלבד עבירת רצח (באדישות) בנסיבות מחמירות, גם עבירות של כניסה לישראל בניגוד לחוק, גניבת רכב, נהיגה ללא רישיון ועבירות נוספות.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם ולפסול את רישיון הנהיגה שלו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר נכתב כי "התנהלותו של הנאשם מלמדת על זלזול בחוק וברשויות האכיפה, תוך שסיכן באופן מובהק חיי אדם, כאשר בחר להמשיך בנסיעה פרועה, במחיר של פגיעה בחיי אדם".

כתב אישום תאונה קטלנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}