ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
ברוך דיין האמת

בתו של רבה של טהראן ואלמנת רבה של בית וגן הלכה לעולמה

הרבנית מרת מירל זילברברג ע''ה אלמנת רבה של בית וגן הגאון רבי יעקב קאפל זילברברג זצ"ל הלכה לעולמה בשיבה טובה בגיל 90. עברה את השואה האיומה. הלוויתה תתקיים הערב בבית וגן

בתו של רבה של טהראן ואלמנת רבה של בית וגן הלכה לעולמה
נר נשמה. אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: בשכונת בית וגן בירושלים הלכה לעולמה במוצאי שבת הרבנית מרת מירל זילברברג ע''ה אלמנת רבה של השכונה הגאון רבי יעקב קאפל זילברברג זצ"ל, והיא בת 90 בפטירתה. 

המנוחה ע"ה נולדה בפולין בה' אלול תרצ"ג לאביה איש ההצלה בשנות הזעם הרה"צ רבי יצחק מאיר לוי זצ"ל שהיה רבה של טהראן שבאיראן, שהקים עולה של תורה בארצות המזרח מוסדות 'אוצר התורה', ולאמה מרת חיה ע"ה. 

הייתה אוד מוצל מאש שעברה את מאורעות השואה במנות ברגן בלזן. 

בהגיעה לפרקה נישאה לבעלה הגאון רבי יעקב קאפל זילברברג זצ"ל לימים רבה של שכונת בית וגן בירושלים ויחד בנו את ביתם על אדני התורה והיראה. בעלה הרב זילברברג נפטר בכ"ב טבת תשנ"ח.

קשר מיוחד היה לו לבעלה, רבי קאפל עם מורו ורבו האדמו"ר ה'בית ישראל' מגור זצ"ל. הוא היה חסיד הדוק ברבי והיה נועץ עמו בכל דבר. אנוקדטה מעניינת אודות הקשר סופר בעבר כי כאשר ערך רבי קאפל את שמחת הברית לבנו הצעיר, היה הדבר בשנת חייו האחרונה של ה'בית ישראל' שבאופן מפתיע וחריג ביותר הודיע הרבי כי יגיע לשמש כסנדק בבית הכנסת של רבי קאפל בבית וגן. הרבי כמובן התנה זאת בכך שהדבר לא יוודע לאף אחד, וכך אכן היה. הרבי הגיע כאמור אל הברית ושימש בה כסנדק.

כל חיה התמסרה לתורת בעלה וצאצאיה וחינכה את ילדי ישראל עשרות בשנים באהבה ובמסירות אין קץ. 

דלת ביתה היה פתוח לרווחה לכל כואב בהקשבה ובעידוד והיא נתנה מהונה לנצרכים ברוחב לב. 

הותירה אחריה דור ישרים מבורך מחשובי חסידי גור, בניה: הרה"ח ר' עזריאל מקרית הרי"ם לוין בת"א, הרה"ח רבי יהודה לייב מירושלים, הרה"ח ר' אברהם יוסף יהושע מבני ברק הרה''ח ר' יצחק מאיר מבית וגן והרה"ח ר' אפרים נתן מארה"ב.

חתניה: הגאון רבי משה מיכל פינק רב שכונת בית וגן בירושלים, והגאון רבי משה ליינר האדמו"ר מראדזין בית וגן. 

הלוויתה תתקיים היום (ראשון) בשעה 18:30 מרחבת בית המדרש חסידים 'תפארת יעקב' ברחוב הפסגה 49 בשכונת בית וגן בירושלים בדרכה לחלקת הרבנים בהר המנוחות שם תיטמן. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

בית וגן טהראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}