ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
אחרי הטבח בגולן

מאמצים דיפלומטיים למנוע מלחמה כוללת בלבנון

מאמצים דיפלומטיים גדולים למנוע את מלחמת ישראל חיזבאללה בלבנון. מלחמה מלאה בין ישראל לחיזבאללה עלולה לגרום למוות והרס בשתי המדינות. ובכירים איראנים איימו להתערב כדי להגן על חיזבאללה אם ישראל תיכנס למלחמה בהיקף מלא עם הארגון

מאמצים דיפלומטיים למנוע מלחמה כוללת בלבנון
חילופי אש בין צה"ל לחיזבאללה צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

דיפלומטים מארה"ב והמזרח התיכון פועלים ללא הרף למנוע מלחמה בין ישראל לחיזבאללה בקנה מידה מלא, לאחר טבח שביצע חיזבאללה ב-12 ילדים במג'דל שמס מירי רקטה ששיגרו מלבנון.

חיזבאללה הודיע כי "אין לנו שום קשר למקרי המוות", אך נטל אחריות לשורה של תקיפות נוספות באזור בשבת, כולל שיגור טיל לעבר אתר צבאי במרחק של כמה קילומטרים מזירת התקיפה. צה"ל הודיע כי טיל מתוצרת איראן פגע במגרש הכדורגל בו שיחקו הילדים, וכי הוא שוגר מכפר בדרום לבנון.

בכירים אמריקאים פנו לעמיתיהם בישראל ובלבנון וגם העבירו מסרים לאיראן, שתומכת בחיזבאללה, כדי לנסות להרגיע את המתיחות, כך לפי גורמים ערבים ואירופים הבקיאים בנושא ששוחחו עם ה'וול סטריט ג'ורנל'. כל הצדדים ציינו כי אינם מעוניינים להרחיב את הסכסוך, אך טעות קטנה בחישוב (מיס-קלקולציה) עלולה להצית מלחמה כוללת. 

מלחמה מלאה בין ישראל לחיזבאללה עלולה לגרום למוות והרס בשתי המדינות. במהלך המלחמה האחרונה ב-2006, הפציצה ישראל את שדה התעופה האזרחי של ביירות ותשתיות אחרות, ושר הביטחון של ישראל, יואב גלנט, אמר ביוני כי ישראל מסוגלת להפציץ את לבנון "ולהחזירה לתקופת האבן".

איראן אותתה שהיא אינה רוצה מלחמה מלאה, אבל תתמוך בחיזבאללה אם הסכסוך יתרחב. מוג'טאבה אמאני, שגריר איראן בביירות, כתב ברשת X כי איראן אינה רוצה שהסכסוך יתפשט. משרד החוץ של איראן הזהיר מפני כל תגובה ישראלית ש"עלולה להביא להתרחבות של חוסר היציבות, חוסר הביטחון ולהביא למלחמה באזור".

חיזבאללה הוא הנכס החשוב ביותר של איראן במערך האזורי של מדינות המפרץ הפרסי של בעלי ברית של ארגוני טרור, ובכירים איראנים איימו להתערב כדי להגן על חיזבאללה אם ישראל תיכנס למלחמה בהיקף מלא עם הארגון.

יועצי ביטחון איראנים אמרו לאחרונה שניסיון ישראלי להשמיד את חיזבאללה, במיוחד על ידי פלישה יבשתית, יהיה הקו האדום שיכול להביא להתערבות איראנית ישירה לתוך הסכסוך. עד כה איראן חימשה ואימנה בעלות ברית בתימן, עיראק, סוריה ולבנון שתקפו את ישראל, אך ביצעה רק פעם אחת תקיפה ישירה נגד ישראל במטח של יותר מ-300 טילים ומל"טים באפריל.

איראן מלחמת חרבות ברזל חמאס לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}