ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הביטוח הלאומי מפרסם

בלתי נתפס: זה מספר הילדים שנרצחו עד כה במלחמה

מתחילת המלחמה נהרגו 860 אזרחים במהלך מתקפות הטרור על ישראל, כאשר 53 מתוכם ילדים עד גיל 18

בלתי נתפס: זה מספר הילדים שנרצחו עד כה במלחמה
הלוויית הילדים במג'דל שמס צילום: David Cohen/Flash90

הנהלת הביטוח הלאומי קיימה הבוקר (ראשון) ישיבת היערכות עם סניפי הצפון על מנת להעניק סיוע מיידי למשפחות השכולות והגעה אל הפצועים בבתי החולים. 

הביטוח הלאומי מטפל כיידוע בנפגעי פעולות האיבה אזרחיים (לא כוחות ביטחון ולא כיתות כוננות) ומלווה אותם מרגע הפגיעה ואילך. מתחילת המלחמה נהרגו 860 אזרחים במהלך מתקפות הטרור על ישראל, כאשר 53 מתוכם ילדים עד גיל 18. 

מספר האזרחים שנהרגו לפי אזורים גיאוגרפיים:

מאזור הצפון נהרגו – 22 אזרחים 

דרום – נהרגו 821 אזרחים 

איו"ש – 4 אזרחים 

ירושלים והסביבה – 6 אזרחים 

מרכז הארץ – 7 אזרחים .

ילדים: כאמור, מתוך כלל האזרחים 53 ילדים נרצחו:

4 ילדים בגילי 0-3 

4 ילדים בגילי 4-6 

18 ילדים בגילי 7-13 – 8 מתוכם נרצחו אמש 

27 ילדים – בגילי 14-18 – 4 מתוכם נרצחו אמש.

הבוקר, הנהלת הביטוח הלאומי קיימה הערכת מצב יחד עם סניפי הצפון בה שמו דגש על הסיוע המיידי למשפחות ולחברה הדרוזית וכן הגעה אל המשפחות השכולות ועזרה כלכלית בהוצאות הקבורה. במקביל הוחלט על הגעה אל בתי החולים של פקידות שיקום לפצועים ובני משפחותיהם וקידום מיצוי זכויות עבורם. על פי נתוני הביטוח הלאומי מספר נפגעי פעולות האיבה עלה ליותר מ-67,000 נפגעים. רובם נפגעי נפש.

יש לציין, הביטוח הלאומי בשיתוף משרד הבריאות והקואליציה לטראומה, ממן טיפולים לנפגעי חרדה שהיו נוכחים באירוע טרור. הטיפולים ניתנים על ידי פסיכולוגים ועובדים סוציאליים שמומחים לטיפול בטראומה. כמו-כן, בעקבות המצב הביטחוני, יש אפשרות לקבל עזרה וטיפולים גם באופן מקוון בזום.

הביטוח הלאומי מבקש להדגיש כי יש לעקוב באתר המוסד ובאתר משרד הבריאות מיהם המרכזים המורשים כדי לוודא שנפגע טרור יקבל את מספר הטיפולים הנדרש ועל ידי מומחים בטראומה. 

כמו כן, אין צורך לפנות לביטוח הלאומי שכן הם מממנים באופן ישיר את הטיפולים מול מרכזי החוסן בעבור האזרחים כך שעבור הפונים מדובר בטיפול ללא עלות.

יואב בן צור, שר העבודה אמר: "מאמש אני עוקב אחר עשיית הביטוח הלאומי בטיפול וסיוע למשפחות השכולות ולמשפחות הפצועים מהאירוע במג'דל שמס. כולנו אחים וכולנו כואבים את האובדן הנוראי של אזרחים וילדים תמימים מטרור נפשע וחסר גבולות. החברה הדרוזית היא חלק בלתי נפרד מאיתנו ואנחנו נמשיך לעמוד זה לצד זה באחדות ובדאגה אזרחית ואנושית. הביטוח הלאומי ואנכי נמשיך ללוות את המשפחות השכולות ואת נפגעי פעולות האיבה כל העת".

צביקה כהן, מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי אמר: "הביטוח הלאומי ממשיך לעבוד כל העת מאז השבעה באוקטובר במתכונת חירום ובתחושת שליחות ציבורית. לצערנו, המלחמה הכואבת הזו הביאה ליותר מ-67,000 נפגעי איבה שמוכרים על פי החוק ואנו מטפלים בהם כשבמקביל אנו ממשיכים ללוות את משפחות החטופים, את אלו ששבו וביראת כבוד גם את המשפחות השכולות - ובתוכן אלו שהצטרפו אמש אל מעגל השכול. סניפי הביטוח הלאומי ערוכים בכל רחבי הארץ לכל תרחיש כדי להמשיך ולתת את הסיוע בתקופה קשה זו".

מלחמת חרבות ברזל ביטוח לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}