י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
האסון במג'דל שמס

אם טבח הילדים היה בתל אביב, ביירות כבר הייתה בוערת

הכטב"ם שנפל בתל אביב לפני כעשרה ימים הוכיח שחייהם של תושבי תל אביב חשובים יותר מחייהם של תושבי הצפון. ביירות הייתה צריכה לבעור אחרי הרקטה הראשונה ב-8 באוקטובר, אבל יש לנו ממשלה וראשי צבא שלא ראויים לתפקיד, זה גדול עליהם

אם טבח הילדים היה בתל אביב, ביירות כבר הייתה בוערת
מגרש הכדורגל במג'דל שמס: 12 כיסאות עטופים בשחור לזכר 12 הילדים שנרצחו על ידי חיזבאללה צילום: באדיבות המצלם

אתמול נטבחו 12 ילדים בני העדה הדרוזית במג'דל שמס שלמורדות הר החרמון, מרקטה ששיגר ארגון חיזבאללה לעבר מגרש כדורגל בו שיחקו.

במדינה מתוקנת ביירות היתה בוערת כבר באותו לילה. רק לפני כמה ימים התגאה שר הביטחון כי "את האש בנמל חודיידה רואים בכל המזרח התיכון", מסתבר שבמזרח התיכון לא אכפת לארגון טרור אחד מארגון טרור אחר, וכל ארגון מנהל את עצמו.

אם טבח הילדים היה בתל אביב, ביירות כבר הייתה בוערת אתמול. הכטב"ם בתל אביב הוכיח שיש מחיר לתקיפה בצפון ויש מחיר שונה לתקיפה בתל אביב; על הרג אדם אחד תימן בערה, ועל עשרות הרוגים לבנון עדיין לא משלמת את המחיר.

ואל תספרו לי שאנחנו לא יכולים לפתוח חזית נוספת בצפון בגלל שאין לנו תמיכה אמריקאית, כי ביירות היתה צריכה לבעור אחרי הרקטה הראשונה ששוגרה אלינו ב-8 באוקטובר, יום אחרי הטבח בדרום. אבל יש לנו ממשלה וראשי צבא שלא ראויים לתפקיד - זה גדול עליהם.

כל העולם צופה בישראל, יש בישראל בכל רגע נתון אלפי אנשי תקשורת מכל העולם. מאז תחילת המלחמה הגיעו לישראל עוד מאות אנשי תקשורת מהעולם, כל מהלך, כל תקיפה, כל אזעקה, וכל הגיג של פוליטיקאי כזה או אחר מתורגם לעשרות שפות. כולם מחכים לראות מה ישראל תעשה. אך במקום לעשות, בכירי הממשלה והצבא מאיימים; אם אתם לא עושים כלום לפחות תשתקו, שחיזבאללה יהיה במתח. אבל במקום לשתוק אנחנו שומעים רק דיבורי רהב. נסראללה יודע את מה שכל ילד יודע, שכלב נובח לא נושך.

כלי תקשורת מכל העולם מסקרים את האסון במג'דל שמס צילום: באדיבות המצלם

אני בטוח שאם נפתח חזית בצפון, ההישגים בדרום יתמעטו, יהיה קשה לנהל שתי חזיתות במקביל, ויכול להיות שעדיף באמת לדחות את התגובה בלבנון. אבל אם זה כך, מצופה מראשי הצבא והממשלה לפחות לא להתגאות. בינתיים יש תחרות בין גלנט לבכיר חיזבאללה תורן: כל אחד מאיים על השני. תכלס היחידים שבאמת מוציאים לפעול את איומיהם אלו אנשי חיזבאללה, כי לא מזיז להם בכלל אם "ראש מערך תחום טילים ושיגור ומיגור הגזרה הצפונית במרחב הדרומי שצופה למזרח ולמערב" חוסל, יש למחבלים האלה מלאי בלתי נגמר של מחבלים, וגם ערך חיי אדם אצלם לא קיים.

הממשלה חייבת לקבל החלטה מה עושים, או תוקפים או סותמים את הפה, אי אפשר גם להשתפן וגם להתרברב, זה לא הולך ביחד.

האסון במג'דל שמס חיזבאללה יואב גלנט מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}