ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
אחרי הטבח בגולן

פוגל קורא לתושבי חיפה והקריות: "לפתוח את המקלטים"

יו"ר הועדה לביטחון לאומי קורא לממשלה לכבוש את דרום לבנון: "מתוך כוונה לכבוש, להרוס, לעשות כל מה שצריך"

פוגל קורא לתושבי חיפה והקריות: "לפתוח את המקלטים"
הוועדה לביטחון לאומי צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר הועדה לביטחון לאומי, ח"כ תא"ל במיל' צביקה פוגל (עוצמה יהודית) שוחח עם גדי נס ב-104.5fm על הטבח אתמול (שבת) במג'דל שאמס בו נרצחו 12 ילדים ונערים מפגיעת רקטה של החיזבאללה.

לדבריו, "מאז ה-7 באוקטובר מדינת ישראל עשתה 2 טעויות (לדעתי), אחת היא פינוי יישובי הצפון, במקום היינו צריכים לצאת למתקפה כדי למנוע מצב בו 75-80 אלף איש עזבו את ביתם ואלוהים יודע מה יחזרו. הטעות השנייה שעשינו היא בדרום, בשלב הראשון היינו צריכים להיכנס לפילדלפי. אם היו שואלים לדעתי, במקביל לכניסה לעזה, כשאתה לא יודע באמת מה מצב המנהרות וכמה קילומטרים של מנהרות יש, הדבר הנכון היה להיכנס לפילדפלי".

ח"כ פוגל המשיך: "הטעויות האלה נעשו, מה אפשר לעשות כדי לתקן אותן? אם אנחנו מחר בבוקר שוברים את כל הכלים, נכנסים 'אול-אין' לתוך לבנון, כולל כל הכוחות שלנו, יכול להיות שאנחנו גוררים חלק גדול מהמזרח התיכון, ויכול להיות שמעבר לזה, למלחמת עולם מסוג חדש - מלחמת עולם נגד ארגוני טרור שבנו מדינות, כמו חמאס בעזה, כמו מחמאס ביו"ש, כמו חיזבאללה בלבנון- אנחנו פותחים מערכה שאני לא בטוח שאנחנו מסוגלים לצפות את סופה".

עוד הוסיף: "לעומת זאת, אני שומע את רה"מ ושר הביטחון ועוד כל מיני אלופים שהם רוצים להגיע להסכם 1701- ברור לי לחלוטין שהפתרון נמצא באמצע".

עוד אמר יו"ר הועדה לביטחון לאומי: "לא רואה שנתניהו מכניס את סער מחר בבוקר - לא אכעס על זה בכלל כי אני חלק מהקואליציה", הוסיף, "מה שאני הייתי עושה הבוקר, כרה"מ, קובע שתי מטרות מיידיות האחת, מה אני צריך לעשות כדי שבעוד חודשיים כל תושבי הצפון יחזרו לביתם, ותוך עוד פרק זמן מסוים תושבי הדרום חוזרים לביתם המשופץ ומחזיר את שגרת החיים. מה שזה אומר, אין לי ברירה אלא להילחם בלבנון קרקעית כדי להרחיק את חיזבאללה מעבר לטווח הנ"ט. הדבר האחרון שחיזבאללה רוצה זה לראות את רובע הדחייה עולה באוויר- ברור לו שזה מה שנעשה אם הוא יתחיל לירות את כל הרקטות שיש לו לעבר מדינת ישראל".

הם לא מפחדים מאיתנו.

תא"ל במיל' פוגל השיב: "כי אנחנו לא עושים כלום. אם מחר בבוקר 3-4 אוגדות של צה"ל נכנסות לתוך לבנון בפעילות קרקעית, מתוך כוונה לכבוש, להרוס, להרוג, לעשות כל מה שצריך ולהרחיק 30-40 קילומטר את החיזבאללה".

האם אתה קורא לתושבי הצפון, תושבי חיפה והקריות, לפתוח מקלטים?

פוגל השיב: "התשובה היא חד משמעית כן. מקווה שלא יהיה צורך בהם".

צביקה פוגל חיזבאללה הטבח במג'דל שמס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}