י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
שלושה חודשים

בצל המלחמה והביקורת: הכנסת יצאה לפגרת הקיץ

במליאת הכנסת נערכה הישיבה האחרונה של כנס הקיץ ולאחריה המליאה ננעלה עד לסיום פגרת הקיץ בתאריך ה-27 באוקטובר. באופוזיציה קראו לבטל את פגרת הקיץ ולהמשיך את עבודת הכנסת כרגיל, זאת בעקבות המלחמה

בצל המלחמה והביקורת: הכנסת יצאה לפגרת הקיץ
משכן הכנסת צילום: הדס פרוש / פלאש 90

במליאת הכנסת נערכה הבוקר (ראשון) הישיבה האחרונה של כנס הקיץ. חברי הכנסת הצביעו על שלושת חוקים שהובאו בהסכמת האופוזיציה, והמליאה ננעלה עד לסיום פגרת הקיץ בתאריך ה-27 באוקטובר.

אחרי הטבח במג'דל שמס החליטו אמש בקואליציה לקצר את סדר היום ולהעלות רק הצעות חוק ממשלתיות בהסכמת האופוזיציה. החוקים האחרים שהוסרו כמו חוק הרבנים 2 של ש"ס וחוקים של עוצמה יהודית יעלו לדיון ביום שני הבא במסגרת דיון פגרה מיוחד.

החוקים שעברו היום באופן סופי הם: עיגון תגמול מיוחד חלף שכר לחטופים ולנעדרים, הארכה של ארבעה חודשים בהיתר לכליאתם של לוחמים בלתי חוקיים (מחבלים שנתפסו במלחמה), והארכת הסדר השחרור המנהלי המורחב מבתי הכלא ואישור תקן הכליאה שיוסיף לעמוד על 14,500 מקומות כליאה בכלל בתי הסוהר.

באופוזיציה קראו לבטל את פגרת הקיץ ולהמשיך את עבודת הכנסת כרגיל, זאת בעקבות המלחמה. בקואליציה סירבו ועם זאת צריך לומר כי עבודת הוועדות בכנסת צפויה להמשיך כמעט כרגיל.

בתוך כך, בוועדת חוץ וביטחון ימשיכו בימי הפגרה לדון בסוגיית חוק הגיוס, הארכת השירות הסדיר ופיקוח על ניהול המלחמה.

כנס הקיץ מליאת הכנסת פגרת הקיץ ועדת החוץ והביטחון חוק הגיוס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}