ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בזכות היתומים

למרות שלא נתנו לה סיכוי, ההבטחה התקיימה אחרי 15 שנים

לפני 15 שנה נישא הבנש"ק הרה"צ רבי פנחס רבינוביץ בזיווג שני. לאישה אותה נשא לא נתנו סיכוי להוליד ילדים, אך בניגוד לתחזיות, בערב שבת התקיימה הבטחתו של מרן שר התורה. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המופלא

למרות שלא נתנו לה סיכוי, ההבטחה התקיימה אחרי 15 שנים
אבי הבת, הרה"צ רבי פנחס אליהו רבינוביץ צילום: יהושע פרוכטר

בת נולדה בערב השבת האחרונה להרה"צ רבי פנחס אליהו רבינוביץ' בנו של האדמו"ר מביאלא פשיסחא ולרעייתו שתחי' מהעיר אשדוד.

לכאורה מדובר בעוד שמחה רגילה, אך ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בשמחה גדולה מאוד. תחילתו של הסיפור לפני כשמונה עשרה שנה, עת התאלמן הרה"צ רבי פנחס אליהו רבינוביץ מרעייתו הראשונה מרת איטה חנה ע"ה בתו של יבלחט"א האדמו"ר מאוז'רוב שנפטרה ל"ע מהמחלה הנוראה. 

בהיותו אב אלמן לשבעה יתומים קטנים הציעו לו בהצעת שידוך בזיווג שני את בתו של הדיין הגאון רבי נחום גוטנטג שהייתה רווקה צעירה שלא היו לה סיוכויים ללדת, ולפיכך הסכימה להינשא לאלמן עם יתומים.

בעודה מתלבטת האם לקחת את המעמסה הכבדה, פנה אביה למרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל שהבטיח לה שבזכות זה שתגדל יתומים יהיו לה ילדים משלה.

ואכן, בערב השבת האחרונה לאחר 15 שנה מאז התחתנו וכנגד כל הסיכויים, היא ילדה במזל טוב ובשעה טובה בת בריאה ושלימה בבית חולים בארה"ב שם שהו בני הזוג בתקופה האחרונה עד ללידה, לה הם קיוו וציפו וההבטחה של רבי חיים קנייבסקי שהתקיימה במלואה. 

הרה"צ רבי פנחס אליהו רבינוביץ נחשב לעובד ה' וצדיק גדול מהמסתופפים אצל האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, יהודי שתמיד מלא שמחה למרות כל הצרות שעבר. הוא בנו של הרבי מביאלא פשיסחא וחתנו בזיווג ראשון של הרבי מאוז'רוב הוא כאמור התחתן בזיווג שני וכאמור בערב שבת חבק את הבת מרעייתו השניה. 

ביאלא פשיסחא הרבי מאוז'רוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}