ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
קשרים עם איראן

רוסיה: "בלתי אפשרי למגר לחלוטין את חמאס"

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ציין כי "מדינות מסוימות מנסות לגבש הצעות פשרה חדשות הקוראות להפסיק את האלימות צעד אחר צעד". הוא טען כי אי אפשר ל"למגר את חמאס"

רוסיה: "בלתי אפשרי למגר לחלוטין את חמאס"
סרגיי לברוב צילום: מארק ניימן, פלאש 90

שר החוץ של רוסיה התייחס לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע "לחיסול מוחלט של חמאס כתנאי מרכזי להפסקת אש בעזה", סרגיי לברוב ציין כי "מטרה זו אינה ריאלית" את הדברים אמר שר החוץ הרוסי לכתבים בתום ביקורו במלזיה.

"עדיין לא ניתן לראות שום סיכוי לסיום שפיכות הדמים הזו. ישראל, באמצעות ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמרה בתגובה לקריאות להפסקת אש שהיא לא תיפסק עד שתחסל לחלוטין את חמאס. לדעתי, ורבים מעמיתיי חולקים נקודת מבט זו, זו משימה לא מציאותית למגר את הארגון הקיים, שיש לו מספיק יכולות ומספיק תמיכה, כולל בעולם המוסלמי", אמר השר.

לברוב ציין כי מדינות מסוימות מנסות לגבש הצעות פשרה חדשות הקוראות "להפסיק את האלימות צעד אחר צעד", הוא האשים כי "ישראל דוחה הפסקת אש מיידית".

"כמה מדינות ערביות, מצרים וקטאר עובדות עם האמריקנים, והם גם מקיימות פגישות עם הישראלים. לדעתי, זה לא טוב שהפלסטינים מודרים מפגישות שנועדו לקבוע בסופו של דבר את עתידם. נמשיך לעזור להחזיר את האחדות הפלסטינית", אמר שר החוץ הרוסי.

דבריו של שר החוץ הרוסי מגיעים על רקע מתיחות בין רוסיה לישראל בעקבות הברית הצבאית שנרקמה בין מוסקבה לטהראן. איראן מסייעת לרוסיה עם משלוחי כטב"מים רבים עבור מלחמתה באוקראינה.

איראן סרגיי לברוב מלחמת אוקראינה רוסיה מלחמת חרבות ברזל רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}