ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
אסון כבד

11 מהילדים שנרצחו במג'דל שמס מובאים למנוחות, חלק מהנוכחים התמוטטו ונזקקו לטיפול

11 מהילדים שנרצחו במג'דל שמס מובאים בשעה זו למנוחות, כאשר אלפים רבים הגיעו לחלוק להם כבוד אחרון. חלק מהנוכחים בלוויה נזקקו לטיפול רפואי | "האימהות קוראות לילדים, היכן אתם?". תיעוד

11 מהילדים שנרצחו במג'דל שמס מובאים למנוחות, חלק מהנוכחים התמוטטו ונזקקו לטיפול
הלוויית הילדים במג'דל שמס צילום: David Cohen/Flash90

בשעה זו מובאים לקבורה בבית העם במג'דל שמס 11 הנערים והילדים שנרצחו אמש בפגיעה הישירה של הרקטה ששיגר ארגון הטרור חיזבאללה לעבר היישוב הדרוזי. 

ההמונים בקהל התקשו לעכל אך הסיטואציה הנוראית. חלק מהם התמוטטו ונזקקו לטיפול רפואי. ביישוב הגיעו להלוויה אחרי לילה קשה ללא שינה. 

המונים זעקו במקום: "האימהות קוראות לילדים, היכן אתם? הדמעות של רמת הגולן כואבות כל כך". 

וואיל מוגרבי, ראש מועצת עין קינייא שנמצאת פחות מ-10 ק"מ ממג'דל שמס, סיפר הבוקר ל"ווינט": "אנחנו קוברים היום את בן הכפר, נאזם בן ה-14. אביו הקפיץ אותו למגרש, שם הוא שיחק עם קבוצה קבועה. הוא חזר לכפר, ולאחר שעה זה קרה. אביו התקשר אליו עם הישמע הפיצוץ והוא לא ענה. מהר מאוד הגיע האב לזירה וגילה שבנו פצוע קשה מאוד ובמצב לא יציב. הוא טס יחד איתו לבית החולים זיו בצפת ושם מת נאזם מפצעיו. זה אירוע קשה מאוד ואין מילים".

סלמאן, תושב מג'דל שמס, סיפר: "כל הלילה הילדים שאלו למה זה קרה, ואיך נהרגו ככה החברים שלהם. אין לנו מה לומר להם. כולנו, גם המבוגרים, שבורים וחסרי אונים ובכאבים. גם אנחנו שואלים, לא מבינים ועצובים וכועסים כל כך. איך נענה לשאלות של הילדים שלנו, כשאנחנו שואלים את אותן השאלות ואין מי שיענה לנו".

המשטרה הודיעה על היערכות לקראת הלוויות בישובים הדרוזים ברמת הגולן. החל משעות הבוקר פרוסים שוטרי משטרת ישראל בצירים הראשיים ובתוך הכפרים הדרוזים ברמת הגולן בכדי לקבל את אלפי המנחמים שצפויים להגיע לגולן בעקבות האירוע הטרגי במג'דל שמס.

להלן הנחיות לציבור:

▪️ציר 989 מפל לכיוון נווה אטיב סגור לתנועת כלי רכב.

▪️מומלץ להגיע דרך ציר 99 מכיוון הכפר מסעדה.

▪️לא תתאפשר כניסת כלי רכב פרטיים לתוך הכפר מג'דל שמס.

▪️הסעות יצאו בשאטלים מנקודות כינוס בכפרים הדרוזים בגולן וכן מנקודות לאורך ציר ההגעה.

האסון במג'דל שמס חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}