ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
מקשה על כיפת ברזל

מהתעשייה האווירית האיראנית: זה הטיל שהרג 12 ילדים במג'דל שמס

טיל פאלק 1 שנמצא בידי חיזבאללה ושוגר אתמול למג'דל שמס, הגיע מהתעשייה האווירית האיראנית. הטיל שומש רבות במהלך מלחמת האזרחים בסוריה. הרקטה נורתה מהכפר שבעא בלבנון אל מג'דל שמס, מרחק של פחות מעשרה קילומטרים

מהתעשייה האווירית האיראנית: זה הטיל שהרג 12 ילדים במג'דל שמס
משגר דו-קני של רקטות פאלק 1, הנישא על-גבי כלי רכב צילום: ערוץ אל מנאר

הרקטה שנורתה אתמול ליישוב הדרוזי מג'דל שמס ברמת הגולן הביאה למותם של 12 ילדים לאחר שנפלה במגרש כדורגל. הפגיעה הקטלנית נעשתה באמצעות טיל פאלק 1, טיל שכבר שימש את חיזבאללה בעבר במלחמת האזרחים בסוריה. 

ניר דבורי מדווח בחדשות 12 כי רקטת פאלק 1 היא רקטה מתוצרת איראנית, שבה חיזבאללה השתמש כבר במהלך הירי לצפון. מדובר ברקטה בעלת ראש נפץ גדול של 50 קילוגרמים, שנורתה מהכפר שבעא בלבנון אל מג'דל שמס, מרחק של פחות מעשרה קילומטרים, שזה הוא הטווח המקסימלי של הרקטה.

על פי הדיווח, הטיל נורה לרוב ממשגר רקטות רב-קני שמורכב על רכב שטח 4X4, או על ידי חייל שמתפעל משגר. פאלק 1 הוא טיל שמקשה על כיפת ברזל לשרת את מטרתה, בעקבות זווית הירי שמאפשרת לו לשייט בגובה נמוך יחסית.

רקטת פאלק 1 בעלת טווח מקסימלי של עשרה ק”מ, גובה מקסימלי של 3,500 מטר, משקל הרקטה הינו 113 ק”ג, בעלת ראש קרב במשקל חמישים ק”ג, אורך הרקטה 1.32 מטר והיא בעלת קוטר של 240 מ”מ. הרקטה משוגרת ממשגר דו-קני, הנישא על-גבי כלי רכב. עוד צוין כי הרקטה יכולה לשמש גם לתקיפת מטרות ימיות.

 

האסון במג'דל שמס חיזבאללה איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}