ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בתגובה לדובר צה"ל

תושב מג'דל שמס: "לא יודע אם לבכות או לצחוק"

אמיר אבו סאלח, תושב מג'דל שאמס שחמישה מבני משפחתו נפגעו: "מראה זוועתי, לא אשכח את זה הרבה מאוד זמן, כמו זירת פיגוע. שמענו את הנפילה ביחד עם האזעקה. ייקח לנו הרבה מאוד זמן לצאת מזה"

תושב מג'דל שמס: "לא יודע אם לבכות או לצחוק"
כוחות ההצלה בדרכם למג'דל שמס צילום: Ayal Margolin/Flash90

אמיר אבו סאלח, תושב מג'דל שאמס שחמישה מבני משפחתו נפגעו בירי אל הישוב, סיפר הבוקר (ראשון) ברדיו 103: "לא ראיתי דבר כזה בחיים. כמו זירת פיגוע. הייתי בחוץ ורצנו לשם. זה מראה שקשה מאוד לתאר. כל הכפר באבל, וזה יהיה לתקופה ארוכה. ייקח לנו הרבה מאוד זמן לצאת מזה".

אבו סאלח סיפר כי זמן ההתרעה היה קצר מאוד: "אני גר קרוב, ושמענו את הנפילה יחד עם אזעקה, כי אין אצלנו זמן כניסה למקלט. אצלנו נכנסים כששומעים אזעקה אבל אין לך אפילו 20-30 שניות".

הוא ציין כי את הטיפול הרפואי הראשוני נתנו התושבים המקומיים: "לצערי הרב מי שהיה צריך להגיע בזמן לא הגיע. מי שטיפל בשטח ב-20 הדקות הראשונות היו תושבי הכפר: רופאים, חובשים ופרמדיקים. אני לא מורשה לטפל בפצועים, אבל עשיתי את מה שאפשר לעשות שם. אתה מגיע לשטח ואתה בהלם. קופא במקום".

"היו צריכים להגיע ממד"א ומהצבא, ולקח להם בין רבע שעה לעשרים דקות. אחרי זה היה פינוי במסוקים ובאמבולנסים, אבל גם תושבים פינו פצועים ברכב שלהם למוקד הכי קרוב. יש תחנת מד"א במסעדה, אבל זה לא מספיק לכל האוכלוסייה ברמת הגולן". 

בהמשך השיחה מתח אמיר ביקורת על מדיניות צה"ל והמדינה בזירה הצפונית: "כולנו מצפים לתגובות חריפות, אבל הממשלה אומרת 'קו אדום'. כל קו אפשרי נחצה מזמן. אנחנו מבקשים תגובה חריפה פי עשר מיידית".

אבו סאלח הגדיר את האירוע כמחדל: "אנחנו מבקשים תגובה מיידית על מה שהיה פה. קרה מחדל. זה לא היה צריך להגיע. אנחנו בשביל מדינת ישראל שטח פתוח? כיפת ברזל היתה צריכה ליירט את זה באוויר. אף אחד לא יגיד לי שלא ציפינו לזה. לא ציפית שיזרוק לרמת הגולן, לקצרין, לגליל העליון? הוא (דובר צה"ל) אתמול אמר ש'לא ציפינו שיהיו נפילות ברמת הגולן'. אני לא יודע אם לבכות או לצחוק".

האסון במג'דל שמס מג'דל שמס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}