ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
התשובה לאנטישמיות

בית הקפה בבעלות יהודית שסבל מהתנכלות - הפך לכשר

'קפה אהרון' באפר איסט סייד מנהטן, הפך לכשר באופן רשמי, חודשים לאחר שפרסם את עמדתו הפרו-ישראלית ובעקבות כך חלק מעובדיו התפטרו. לדברי הבעלים, המהלך משקף צורה של "גאווה יהודית שעולה לנוכח כל האנטישמיות שאנו רואים מסביב"

בית הקפה בבעלות יהודית שסבל מהתנכלות - הפך לכשר
בית הקפה צילום: אינסטגרם

בנובמבר האחרון עובדי בית הקפה היהודי 'קפה אהרון' באיפר איסד סייד שכונה ברובע מנהטן בניו יורק, התפטרו בגלל תמיכת בעליו בישראל במלחמה מול מחבלי חמאס. מיד לאחר פרסום הדברים, מאות יהודים הגיעו לקנות קפה כדי לתמוך בבעלים, אך חלקם נתקלו בבעיה, לבית הקפה לא היתה תעודת כשרות.

זה השתנה בסוף מאי האחרון, לאחר שבעל בית הקפה, אהרון דהן בן ה-25, סיים את תהליך הכשרת המקום. לדבריו, המהלך משקף צורה של "גאווה יהודית שעולה לנוכח כל האנטישמיות שאנו רואים מסביב" ואמר כי הוא מבקש לכבד את הקהילה היהודית שתמכה בו בתקופה קשה.

"אם הקהילה לא הייתה מסייעת לנו, היינו במצב שונה מאוד", אמר דהן לאתר היהודי האמריקאי 'ניו יורק ג'ואיש וויק'.

כזכור כפי שדיווחנו, לאחר התקפת חמאס ב-7 באוקטובר, דהן הניח דגל ישראל קטן ליד דגל אמריקאי סמוך לקופה של בית הקפה. הוא גם תלה בחלון פוסטרים של בני חטופים שהוחזקו בשבי חמאס והחל לתרום חלק מרווחיו למד"א.

במחאה שניים מעובדיו הגיעו לעבודה כשהם עונדים סיכות פרו-פלסטיניות על הסינרים, מה שהוביל למחלוקת עם המנהל. אחד העובדים התפטר במקום.

מפגן התמיכה בבית הקפה גרם לדהן להשיג תעודת כשרות, לדבריו. "ברגע שדגל ישראל היה בחלון, אמרנו שאנחנו לא פותחים בשבת", אמר דהן. "אז זו הייתה סוג של שאלה של: למה לא להיות כשר? השניים הולכים יד ביד".

המעבר, אמר דהן, היה די קל: לדבריו, בבית הקפה תמיד היו מזוזות על הדלתות, וכל המרכיבים שבהם השתמשו כשרים.

הרב אהרון מהלמן, הרבב שפיקח על הכשרת המקום אמר ל-NY Jewish week: "עשינו כמה שיפורים וכמה שדרוגים, זה לא היה טרף קודם, אבל זה במקום הרבה יותר טוב עכשיו".

בית קפה מנהטן מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}