ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
זוהי תגובתו

המגיש נשמע אומר בשידור: "הם לא אזרחי מדינת ישראל"

מגיש ערוץ 12 פלט בשידור חי כי "הדרוזים הם לא אזרחי מדינת ישראל" ובאישון לילה פרסם הבהרה לאחר שהרשתות סערו נגדו

המגיש נשמע אומר בשידור: "הם לא אזרחי מדינת ישראל"
דרוזים בזירת האסון צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

מגיש 'ערוץ 12' אברי גלעד נשמע הלילה (ראשון) אומר כי הדרוזים הם אינם אזרחי מדינת ישראל, וזאת תוך כדי שידור הצהרתו של דובר צה"ל דניאל הגרי מזירת האסון במג'דל שמס.

גלעד שמגיש מידי ערב עם יאיר שרקי עבר במהלך השידור לשידור הצהרתו של דובר צה"ל וסבר שהמיקרופון שלו כבוי, אולם הצופים קלטו אותו אומר לשרקי: "הם לא אזרחי מדינת ישראל".

אברי גלעד על הדרוזים צילום: מהרשת

הקטע הפך ויראלי תוך דקות ברשתות החברתיות וזכה לביקורת רבה מצד גולשים שראו בכך זלזול בעדה המפוארת שנלחמת כתף אל כתף למען הגנת העם והארץ.

מתוך שידורי ערוץ 12אברי גלעדצילום: מתוך שידורי ערוץ 12

בשעת לילה מאוחרת הגיב אברי גלעד בחשבון ה-X שלו וכתב: "כשהגרי אמר בשידור מזירת הטבח שהנספים הם אזרחי ישראל, אמרתי לשרקי שהם לא אזרחי ישראל, ולא ידעתי שמיקרופון שלי פתוח וכולם שומעים. אבל זאת האמת הפשוטה. רוב תושבי מג'דל אינם אזרחי ישראל אלא סוריה. זה לא מקטין את הכאב המר על מות הילדים התמימים בשחקם כדורגל. רק עניין של דיוק".

יצויין כי על פי הנתונים, בסוף שנת 2021 נמנו כ-150,000 דרוזים מבין תושבי הקבע בישראל, מהם כ-125,400 אזרחים ישראלים, והיתר תושבי רמת הגולן בצידו הישראלי שמרביתם מסרבים להתגייס או אף לקבל אזרחות ישראלית (רבים מהם מזדהים כתומכי משטר אסד בסוריה

אברי גלעד ערוץ 12 דרוזים הטבח במג'דל שמס האסון במג'דל שמס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}